Wil jij je volledig onderdompelen in het vakgebied van customer experience? Echt die specialist worden die weet hoe je goede klantervaringen kunt ontwerpen en realiseren? Dan is deze Customer Experience training iets voor jou. Passend voor iedereen die een aanjager wil zijn op gebied van customer experience binnen organisaties, maar de handvatten nog niet heeft om dit uitvoerbaar te kunnen maken. Het is een hele praktische training waarbij theorie en opdrachten elkaar afwisselen en waarin je werkt met aan je eigen case.
Meld je aanJe gaat in deze training aan de slag om de customer experience van jouw organisatie vorm te geven of een stap verder te brengen. Onze trainers brengen jou alles bij op belangrijke thema’s van CX design. De training zit bomvol best practices uit die ervaring, handige tools en templates, goede methoden, en persoonlijke coaching. Zodat jij een getrainde aanjager wordt van een betere klantervaring! Daarvoor ga je aan de slag met een eigen case, zodat het geleerde direct relevant is in jouw dagelijkse werk.
Een introductie sessie om het vakgebied en je mede-deelnemers te leren kennen. Hierin leggen we uit wat CX is, wat het voor impact kan hebben. Ook behandelen we hierin de case waarmee je aan het werk gaat.
Leer hoe je een goed klant- of gebruikersonderzoek opzet. Hierbij behandelen we verschillende methodes en ga je daarna met 1 methode aan de slag om een klantonderzoek op te zetten en uit te voeren.
Op basis van je klantonderzoek leer je inzichten te verwerken tot concrete klantbehoeften en deze deelbaar te maken in de organisatie door middel van persona’s en customer journeys. Ook kijken we hier naar de strategie van jouw organisatie en zoek je naar de match.
In deze sessie leer je richtlijnen voor de ideale customer experience op te stellen. Ook ken je een methode om hierbij niet alleen te kijken naar wat je al weet, maar ook rekening te houden met een veranderende toekomst door middel van scenario mapping. Dit kun je vervolgens vertalen naar de ideale customer experience én wat dat betekent voor de interne consequenties om dit ook te kunnen organiseren.
Als je in de customer journey een kans of uitdaging hebt gedefinieerd is het goed om niet alleen zelf een oplossing te bedenken, maar dit samen te doen met je klant. In deze sessie leer je hoe je dat op een effectieve, interactieve en visuele wijze doet. Je leert een methode en krijgt tips & tricks over het faciliteren van sessies.
De laatste sessie gaat over hoe je de inzet en het ontwerp van customer experiences evalueert en meetbaar maakt.
Aan het einde van de training nemen we graag een momentje om gezamenlijk af te ronden: wat heeft deze ontwikkeling je gebracht? Zou je nog meer willen leren? Heb je nog hulp ergens bij nodig?
De training bestaat daarmee uit vijf sessies die allemaal een dagdeel duren en een introductiemoment en terugkomdag die 2 uur duren. Tussendoor heb je huiswerkopdrachten die je zo veel en zo weinig tijd kunnen kosten als je wilt. Hoe meer je met je eigen case aan de slag gaat, hoe effectiever deze training natuurlijk voor je is!
Er zijn op dit moment geen data gepland. In overleg met andere geïnteresseerden plannen we de data. Heb je interesse? Neem dan contact met ons op.