Customer Experience Course

 1.099,00 excl. BTW

Wil jij je volledig onderdompelen in het vakgebied van customer experience? Echt die specialist worden die weet hoe je goede klantervaringen kunt ontwerpen en realiseren? Dan is deze training voor jou.

Al een dik decennium zijn onze experts werkzaam in customer experience en helpen wij organisaties om meer customer dedicated te zijn, in de hele organisatie. Deze Customer Experience Course training zit bomvol best practices uit die ervaring, handige tools, goede methoden, bruikbare templates en persoonlijke coaching op alle belangrijke thema’s van customer experience design.

Wat leer je in deze training?

Je gaat in deze training aan de slag om de customer experience van jouw organisatie vorm te geven of een stap verder te brengen. Jij kan de aanjager worden van betere customer experiences en daarmee betere bedrijfsresultaten in jouw organisatie! Daarvoor ga je aan de slag met een eigen case, zodat het geleerde direct relevant is in jouw dagelijkse werk.

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

1

Introductie in CX (2 uur)

Een introductie sessie om het vakgebied en je mede-deelnemers te leren kennen. Hierin leggen we uit wat CX is, wat het voor impact kan hebben. Ook behandelen we hierin de case waarmee je aan het werk gaat.
2

Know your customer (dagdeel)

Leer hoe je een goed klant- of gebruikersonderzoek opzet. Hierbij behandelen we verschillende methodes en ga je daarna met 1 methode aan de slag om een klantonderzoek op te zetten en uit te voeren.
3

Ontwikkel persona’s en customer journeys (dagdeel)

Op basis van je klantonderzoek leer je inzichten te verwerken tot concrete klantbehoeften en deze deelbaar te maken in de organisatie door middel van persona’s en customer journeys. Ook kijken we hier naar de strategie van jouw organisatie en zoek je naar de match.
4

Bepaal de ideale customer experience en het concept (dagdeel)

In deze sessie leer je richtlijnen voor de ideale customer experience op te stellen. Ook ken je een methode om hierbij niet alleen te kijken naar wat je al weet, maar ook rekening te houden met een veranderende toekomst door middel van scenario mapping. Dit kun je vervolgens vertalen naar de ideale customer experience én wat dat betekent voor de interne consequenties om dit ook te kunnen organiseren.
5

Leer te werken in co-creatie met je klant (dagdeel)

Als je in de customer journey een kans of uitdaging hebt gedefinieerd is het goed om niet alleen zelf een oplossing te bedenken, maar dit samen te doen met je klant. In deze sessie leer je hoe je dat op een effectieve, interactieve en visuele wijze doet. Je leert een methode en krijgt tips & tricks over het faciliteren van sessies.
6

Meet de effectiviteit van je customer experience (dagdeel)

De laatste sessie gaat over hoe je de inzet en het ontwerp van customer experiences evalueert en meetbaar maakt.
7

Terugkomdag: wat heb je geleerd? (2uur)

Aan het einde van de training nemen we graag een momentje om gezamenlijk af te ronden: wat heeft deze ontwikkeling je gebracht? Zou je nog meer willen leren? Heb je nog hulp ergens bij nodig?

De training bestaat daarmee uit vijf sessies die allemaal een dagdeel duren en een introductiemoment en terugkomdag die 2 uur duren. Tussendoor heb je huiswerkopdrachten die je zo veel en zo weinig tijd kunnen kosten als je wilt. Hoe meer je met je eigen case aan de slag gaat, hoe effectiever deze training natuurlijk voor je is!

Gezien de huidige omstandigheden zal deze training online plaatsvinden, maar wel met persoonlijke begeleiding. Het is geen training die je op eigen houtje volgt in de vorm van webinars, maar echte en interactieve training waar genoeg ruimte is voor vragen (ook tussen de sessies door).

Na afloop van de training:

  • Ben je in staat een customer experience design traject uit te voeren
  • Ken je verschillende methoden uit het CX vakgebied en heb je de ervaring om hiermee te werken
  • Heb je echte stappen gezet in je eigen organisatie, omdat je werkt met je eigen case
  • Weet je hoe je klantonderzoek uitvoert en klantbehoeften in kaart brengt
  • Kun je klantinzichten vertalen naar praktische acties in de praktijk en de effectiviteit van die inzet evaluren
  • Sta je te popelen om klantsessies te organiseren en faciliteren met behulp van innovatieve methoden
  • Heb je veel geleerd van experts, maar ook van de andere mensen in de trainingen

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die een aanjager wil zijn op gebied van customer experience binnen organisaties, maar de handvatten nog niet heeft om dit uitvoerbaar te kunnen maken. Het is een hele praktische training waarbij theorie en opdrachten elkaar afwisselen en waarin je werkt met aan je eigen case.

Trainers

Nicky Meijer

Consultant

Patrick Kerling

Consultant

Onze ervaring

Wij vinden het belangrijk om direct klantinzichten te verkrijgen en te verwerken om zo tot de beste oplossingen te komen. Actieve werkvormen zijn in onze projecten een belangrijke manier om dit te doen, met onze klanten en klanten van onze klanten. Deze specifieke training wordt regelmatig gegeven, ook bij onze grotere klanten waarbij we voor deze training zelfs een maandelijks incompany traject hebben lopen.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

Case-PhilipsLightingRedesign-UitgelichteImage-01

Philips Lighting

Philips Lighting wilde een volgende stap zetten op digitaal gebied, de huidige website voldeed niet aan de eisen van gebruikers en ondersteunde de organisatie-ambities niet. Met een zeer ambitieuze pl...
visual_qs

CX quick scan (gratis)

De gratis CX quick scan geeft je inzicht in de status van customer experience binnen jouw organisatie. Op basis van de uitkomsten word je op weg helpen met next steps om dit te verbeteren!
Persona canvas

Persona Canvas

Met behulp van het persona canvas breng je de behoeften en doelen van de gebruikers in kaart, zodat je feilloos op de behoeftes van je klanten kan inspelen.  

Waar en wanneer

Deze training vindt in het najaar van 2020 geheel online plaats. Dit zijn de data waarop de verschillende sessies gepland zijn:

  • Donderdag 8 oktober | 13.00u – 15.00u | Introductie in CX
  • Maandag 12 oktober | 13.00 – 17.00u | Know your customer
  • Maandag 26 oktober | 13.00u – 17.00u | Ontwikkel persona’s en customer journeys
  • Maandag 9 november | 13.00u – 17.00u | Bepaal de ideale customer experience en het concept
  • Maandag 23 november | 13.00u- 17.00u | Leer te werken in co-creatie met je klant
  • Maandag 7 december | 13.00u – 17.00u | Meet de effectiviteit van je customer experience
  • Maandag 14 december | 13.00u – 15.00u | Terugkomdag: wat heb je geleerd?

Mochten deze data je niet passen, maar heb je wel interesse? Neem dan vooral contact met ons op.

Praktische zaken

  • De training vindt in het najaar van 2020 geheel online plaats. Je hebt dus zelf een computer met internet nodig waarbij je de toestemming hebt om met bepaalde tools te werken (zoals Microsoft Teams, maar ook bijvoorbeeld programma’s zoals Miro).
  • De training vereist echt eigen inzet van jou als deelnemer om effectief te kunnen zijn.
  • Je ontvangt een certificaat van de GriDD CX Academy.
  • Er zijn minimaal 5 deelnemers nodig om de training door te laten gaan. De groep zal niet groter zijn dan 10 deelnemers.
  • Er zit 2 weken tijd tussen elke sessie, met uitzondering van de introductiesessie. Dit zodat er voldoende tijd is om het huiswerk uit te voeren.

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!