Gratis CX training: Persona creatie 101

 0,00 excl. BTW

Wil jij aan de slag om klantervaringen te verbeteren voor jouw organisatie maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? GriDD heeft veel trainingen en workshops die je daarbij kunnen helpen. Maar soms wil je het liefst eerst even kennismaken met een organisatie en de manier waarop zij werken voordat je investeert in het doen van een training. Volg daarom een proeftraining!

Deze online training duurt 1,5 uur en is maandelijks te volgen.

De basis van echt customer dedicated kunnen werken is dat je je klant echt goed kent! In het vakgebied worden daarom persona’s gemaakt: dit zijn fictieve beschrijvingen van personen die (een deel van je) doelgroep representeren. Door deze beschrijving kun je binnen je organisatie de klantbehoeften veel meer laten leven. Het praat immers logischer en menselijker als je zegt ‘we richten deze campagne op David, want hij is op zoek naar inspiratie’ in plaats van ‘we richten ons op marktsegment A’. Bij dat laatste kan niet iedereen zich een voorstelling maken, maar het persona van David spreekt tot de verbeelding en kan dus helpen om doelgroepen te omarmen. In deze gratis proeftraining leggen we je uit hoe het proces van persona maken in zijn werk gaat en je maakt vast een voorzetje voor jouw eigen persona’s!

Geheel online deel te nemen

Ook in deze tijden blijft onze training natuurlijk actief en interactief, ook nu we deze volledig digitaal aanbieden. Met behulp van mooie templates en werkvormen in het online whiteboard systeem Miro en het makkelijk spreken en zien van elkaar in Microsoft Teams. Op die manier blijf je visueel en pragmatisch aan de slag in de training en kunnen de trainers direct ondersteuning bieden, zelfs op afstand!

Wat leer je in deze training?

Je ziet persona’s met voorbeelden uit de praktijk en hoe ze te gebruiken. Je leert hoe je vanuit onderzoek tot persona’s komt. Je maakt kennis met verschillende modellen die gebruikt kunnen worden. En je gaat zelf aan de slag met jouw doelgroep!

Na afloop van de training:

  • Weet je hoe je kunt differentiëren tussen doelgroepen
  • Heb je kennis van het proces van totstandkoming van een goed persona
  • Ben je geïnspireerd door verschillende modellen en methoden
  • Heb je een beeld van wat je nog meer kan doen om jouw skills as klantgerichte professional een verdere boost te geven
  • Ga je naar huis met het nuttige GriDD persona canvas, dat je al in concept ingevuld hebt!

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil om klantervaringen te verbeteren en/of doelgroep inzichten bruikbaar te maken.

Schrijf je in voor één van de gratis trainingen!


    Trainers

    Nicky Meijer

    Consultant

    Fleur Elise Muller

    Consultant

    Onze ervaring

    Wij vinden het belangrijk om direct klantinzichten te verkrijgen en te verwerken om zo tot de beste oplossingen te komen. Actieve werkvormen zijn in onze projecten een belangrijke manier om dit te doen, met onze klanten en klanten van onze klanten. Deze specifieke training wordt regelmatig gegeven, ook bij onze grotere klanten waarbij we voor deze training zelfs een maandelijks incompany traject hebben lopen.

    Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

    Ontdek meer rondom dit onderwerp

    Persona 101

    Wat zijn personas en waarom gebruiken we ze?

    Als je de klant echt centraal wil stellen, is het belangrijk dat je je strategie en communicatie ook echt op hen richt. Zorg dat je er constant bij pakt wat hun behoeften en doelen zijn, zodat je daar...
    Persona canvas

    Persona Canvas

    Met behulp van het persona canvas breng je de behoeften en doelen van de gebruikers in kaart, zodat je feilloos op de behoeftes van je klanten kan inspelen.  
    Customer-Journey-Workshop

    Customer journey mapping en implementatie training

    In deze online training breng je in kaart hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren. Visualiseer de stappen en weet hoe en waar in de customer jou...

    Waar en wanneer

    De trainingen vinden plaats op:

    • 6 mei 16.00
    • 3 juni 16.00

    De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

    Praktische zaken

    • Dit is een gratis proeftraining om kennis te maken met een klantgerichte manier van werken
    • Duurt 1,5 uur
    • Vindt plaats online en wordt regelmatig herhaald

    Meer informatie

    Heb je vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

    Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!