Hoe zorg je voor een goede klantbeleving? Een goede start is om in kaart te brengen hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren.
Waar wil je klant bepaalde informatie zien? Is dat voor al jouw stakeholders en klanten hetzelfde? Wanneer zijn ze verkocht of haken ze juist af? Zijn er kansen in de klantreizen om met je klanten te verbinden die je mogelijk op dit moment niet voldoende benut? Hoe kun je jouw klanten het beste helpen tijdens deze reis?
Allemaal vragen waar je een antwoord op zou kunnen vinden door klantreizen, oftewel customer journeys, overzichtelijk en visueel in kaart te brengen. Hoe je dat doet? Dat leer je in deze training!
Wat leer je in deze training?
Verbeter je product en inkomsten door een geweldige klantbeleving aan te bieden. In deze training ga je aan de slag met je eigen product of dienst en breng je je verschillende customer journeys voor je doelgroepen in kaart om zo in te kunnen spelen op kansen en hen een betere ervaring te geven.
Dagdeel 1 – Customer journey mapping
In een halve dag leer je de basistheorie rondom customer journeys, maar ga je vooral ook aan de slag met je eigen doelgroepen. Je gaat actief aan het werk en zal op een visuele manier in kaart brengen welke reis jouw klanten maken. Dit is geen training om bij achterover te leunen, maar om je handen uit je mouwen te steken zodat je weggaat met een resultaat dat je direct toe kunt passen.
Dagdeel 2 – Implementatie
Deze training gaat verder waar andere trainingen rondom customer journey mapping vaak stoppen. Het tweede dagdeel van deze training gaat namelijk over het implementeren van de customer journey in de organisatie. Je hebt nu in kaart gebracht wat je klant beleeft en ervaart, en natuurlijk ook hoe je hierop in kan spelen. In deze sessie gaan we in op wat dit dan betekent voor de ervaring die je je klant gaat bieden én hoe je dat intern organiseert en meetbaar maakt. Hoe zorg je ervoor dat je de customer journey levend houdt en het als organisatie gaat gebruiken? Ook daar leer je in dit tweede dagdeel meer over.
Geheel online deel te nemen
Ook in deze tijden blijft onze training natuurlijk actief en interactief, ook nu we deze volledig digitaal aanbieden. Met behulp van mooie templates en werkvormen in het online whiteboard systeem Miro en het makkelijk spreken en zien van elkaar in Microsoft Teams. Op die manier blijf je visueel en pragmatisch aan de slag in de training en kunnen de trainers direct ondersteuning bieden, zelfs op afstand!

Na afloop van de training:
- Heb je geleerd hoe je een customer journey in kaart brengt
- Beschik je over je eigen customer journeys voor een verbeterde klantervaring
- Weet je waar de mogelijke kansen liggen om de klantbeleving van je doelgroep te verbeteren
- Ben je in staat door te vertalen wat de customer journey betekent voor de customer experience en de organisatie
- Wordt het duidelijk hoe jij kan inspelen op de behoeften van de doelgroep én kan je inzichten vertalen naar acties om het te implementeren in je organisatie
- Heb je bedacht hoe je succes gaat meten en evalueren
- Kun je prioriteiten stellen voor activiteiten rondom het organiseren van de klantervaring, gebaseerd op klantbehoeften
- Ben je geïnspireerd over hoe je de customer journey levend houdt in je organisatie en er op dagelijkse basis mee werkt
Voor wie is deze training bedoeld?
Deze training volg je als je je meer wilt verdiepen in hoe jouw doelgroep omgaat met jouw product of dienst, wat hun behoeften zijn en hoe je hierop in kan spelen. Dit is relevant voor marketing en communicatie doeleinden, maar eigenlijk voor iedereen die wil zorgen voor een optimale klantbeleving.
We kunnen ons ook voorstellen dat het waardevol is om met jouw afdeling of team deze training te volgen over jullie klanten, om daarbij met elkaar de discussie aan te gaan en gezamenlijk inzichten in kaart te brengen. Mail ons dan even om de mogelijkheden te bespreken.
Wil je meer informatie over deze training?
Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op.
Onze ervaring
Deze training is regelmatig gegeven met goede resultaten bij onze klanten. Wij hebben jarenlange ervaring met customer experience trajecten en digitale marketing. Als opleider worden wij goed beoordeeld met een 8,5 op opleidingen website Springest.nl. Lees hier ook hoe deelnemers onze trainingen ervaren: www.springest.nl/gridd-consultancy#ervaringen.
Wij geven deze training regelmatig op open inschrijving, maar verzorgden deze ook op maat in-company bijvoorbeeld voor Social Start, Product Owner Base en studenten en medewerkers van Hogeschool Saxion. Heb je daar als organisatie ook interesse in? Neem dan vooral contact op!
Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!