Customer journey mapping en implementatie training

 599,00 excl. BTW

In deze training breng je in kaart hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren. Visualiseer de stappen en weet hoe en waar in de customer journey kansen liggen en je de klantbeleving kunt optimaliseren. Daarnaast leer hoe je deze kansen en inzichten vertaald naar acties zodat je kan in je organisatie aan de slag kan met de implementatie en daadwerkelijke verbetering van de customer experience.

Hoe zorg je voor een goede klantbeleving? Een goede start is om in kaart te brengen hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren.

Waar wil je klant bepaalde informatie zien? Is dat voor al jouw stakeholders en klanten hetzelfde? Wanneer zijn ze verkocht of haken ze juist af? Zijn er kansen in de klantreizen om met je klanten te verbinden die je mogelijk op dit moment niet voldoende benut? Hoe kun je jouw klanten het beste helpen tijdens deze reis?

Allemaal vragen waar je een antwoord op zou kunnen vinden door klantreizen, oftewel customer journeys, overzichtelijk en visueel in kaart te brengen. Hoe je dat doet? Dat leer je in deze training!

Wat leer je in deze training?

Verbeter je product en inkomsten door een geweldige klantbeleving aan te bieden. In deze training ga je aan de slag met je eigen product of dienst en breng je je verschillende customer journeys voor je doelgroepen in kaart om zo in te kunnen spelen op kansen en hen een betere ervaring te geven.

Dagdeel 1 – Customer journey mapping

In een halve dag leer je de basistheorie rondom customer journeys, maar ga je vooral ook aan de slag met je eigen doelgroepen. Je gaat actief aan het werk en zal op een visuele manier in kaart brengen welke reis jouw klanten maken. Dit is geen training om bij achterover te leunen, maar om je handen uit je mouwen te steken zodat je weggaat met een resultaat dat je direct toe kunt passen.

Dagdeel 2 – Implementatie

Deze training gaat verder waar andere trainingen rondom customer journey mapping vaak stoppen. Het tweede dagdeel van deze training gaat namelijk over het implementeren van de customer journey in de organisatie. Je hebt nu in kaart gebracht wat je klant beleeft en ervaart, en natuurlijk ook hoe je hierop in kan spelen. In deze sessie gaan we in op wat dit dan betekent voor de ervaring die je je klant gaat bieden én hoe je dat intern organiseert en meetbaar maakt. Hoe zorg je ervoor dat je de customer journey levend houdt en het als organisatie gaat gebruiken? Ook daar leer je in dit tweede dagdeel meer over.

Na afloop van de training:

  • Heb je geleerd hoe je een customer journey in kaart brengt
  • Beschik je over je eigen customer journeys voor een verbeterde klantervaring
  • Weet je waar de mogelijke kansen liggen om de klantbeleving van je doelgroep te verbeteren
  • Ben je in staat door te vertalen wat de customer journey betekent voor de customer experience en de organisatie
  • Wordt het duidelijk hoe jij kan inspelen op de behoeften van de doelgroep én kan je inzichten vertalen naar acties om het te implementeren in je organisatie
  • Heb je bedacht hoe je succes gaat meten en evalueren
  • Kun je prioriteiten stellen voor activiteiten rondom het organiseren van de klantervaring, gebaseerd op klantbehoeften
  • Ben je geïnspireerd over hoe je de customer journey levend houdt in je organisatie en er op dagelijkse basis mee werkt

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training volg je als je je meer wilt verdiepen in hoe jouw doelgroep omgaat met jouw product of dienst, wat hun behoeften zijn en hoe je hierop in kan spelen. Dit is relevant voor marketing en communicatie doeleinden, maar eigenlijk voor iedereen die wil zorgen voor een optimale klantbeleving.

We kunnen ons ook voorstellen dat het waardevol is om met jouw afdeling of team deze training te volgen over jullie klanten, om daarbij met elkaar de discussie aan te gaan en gezamenlijk inzichten in kaart te brengen. Mail ons dan even om de mogelijkheden te bespreken.

Trainers

Nicky Meijer

Consultant

Patrick Kerling

Consultant

Mark Geljon

Managing partner

Myriam Dekker

Office manager

Onze ervaring

Deze training is regelmatig gegeven met goede resultaten bij onze klanten. Wij hebben jarenlange ervaring met customer experience trajecten en digitale marketing. Recentelijk werd deze training ook gegeven als masterclass voor de trainees van Social Start.

Als opleider worden wij goed beoordeeld met een 8,5 op opleidingen website Springest.nl. Lees hier ook hoe deelnemers onze trainingen ervaren: www.springest.nl/gridd-consultancy#ervaringen.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

Case-PhilipsLightingRedesign-UitgelichteImage-01

Philips Lighting

Philips Lighting wilde een volgende stap zetten op digitaal gebied, de huidige website voldeed niet aan de eisen van gebruikers en ondersteunde de organisatie-ambities niet. Met een zeer ambitieuze pl...
_Minimum viable audience – Bewerkt_1

Minimum Viable Audience Canvas

Dit canvas helpt je om te denken in termen van je doelgroep en hun behoeften. Hiermee zijn klanten betrokken en is het product gegarandeerd waardevol voor ze.  
Cut-The-Bullsht-Marketing

Cut The Bullsh*t Marketing

Een praktijkgericht boek om werkelijk impact te creëren door middel van marketing. Deze marketing aanpak hielp NXP klimmen van een top 20, naar de top 5 positie in de semiconductor industrie. Beste...

Waar en wanneer

Deze training vindt in het najaar van 2020 geheel online plaats. De eerstvolgende trainingen vinden plaats op:

  • 24 september en 1 oktober 2020
  • 13 november en 20 november 2020
  • 28 januari en 4 februari 2021

Deze training vindt regelmatig plaats. Soms bepalen we data in overleg met deelnemers, dus als je interesse hebt, laat dan van je horen middels het contactformulier onder ‘meer informatie’.

Om de training door te laten gaan zijn minimaal vijf deelnemers nodig. Je hoort daarom uiterlijk twee weken voor de trainingsdatum of de training doorgaat. Zo niet, dan vinden we daarvoor samen een oplossing. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

Ook kunnen we een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, vraag naar de mogelijkheden.

Normaalgesproken vinden onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer. Voor in ieder geval de rest van het jaar is deze training online te volgen.

Praktische zaken

  • De workshop bestaat uit twee dagdelen.
  • De investering is €599,- per persoon, exclusief BTW.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen.

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!