Training Co-creatie met je klanten

 500,00 excl. BTW

Als je de klant centraal stelt, wat is er dan mooier dan om ideeën voor nieuwe producten of diensten te ontwikkelen in co-creatie met je klant? Wanneer er op basis van een kans of uitdaging in de customer journey iets nieuws ontwikkeld moet worden kun je dat binnen je organisatie bedenken, maar mooier en waardevoller wordt het als je in deze fase ook al je klant betrekt. Dan bedenk je samen iets dat direct meerwaarde heeft voor de doelgroep. Leer meer over deze mooie methode van customer experience design!

Categorie:

Wat leer je in deze training?

Voor het bieden van een goede klantervaring is het essentieel dat je aansluit bij de wensen en behoeften van je klanten. Vaak zijn we in organisaties bezig met het bedenken van de mooiste dingen voor klanten, en als deze helemaal af zijn dan zetten we ze live of sturen we het de wereld in. Zou het niet heel interessant zijn om al in een vroeg stadium je klant mee te laten denken over de dingen die je voor ze ontwikkeld? Op die manier stap je pas echt in hun belevingswereld!

In deze training leer je hoe je, in co-creatie met een klant, een nieuw product of dienst bedenkt. Er staan twee dingen centraal: het leren van een goede, stapsgewijze visuele brainstorm methode om tot nieuwe ideeën te komen én hoe je een sessie met je klanten faciliteert. 

In jouw organisatie wordt de klant centraal gesteld en worden bijvoorbeeld personas en customer journeys in kaart gebracht om te zorgen voor een optimale customer experience. In je customer journeys komen regelmatig kansen of uitdagingen naar boven om mee aan de slag te gaan, bijvoorbeeld door een nieuw product of dienst te ontwikkelen. In deze training leer je hoe je met dat idee voor een nieuw product of dienst verder gaat en hoe je een sessie met je klanten vormgeeft om samen met hen te brainstormen.

Je bereidt zelf een case voor die je in de training in tweetallen uit gaat werken. Op die manier ervaar je de methode en werk je ook aan iets dat direct waardevol is. Je hoeft je niet in tweetallen aan te melden, deze worden gevormd tijdens de training. In de training maken we gebruik van ons visuele canvas dat we aan de muur hangen. Op die manier blijft het proces steeds inzichtelijk en hou je overzicht.

Vind jij het belangrijk dat je klant vroeg gehoord wordt en wil jij een nieuwe vaardigheid leren op gebied van customer experience design? Dan is dit de training voor jou!  

Na afloop van de training:

  • Je bent in staat snel customer journey kansen/uitdagingen te valideren met een klant
  • Je leert methoden, tools en handvatten voor visueel brainstormen
  • Je bent in staat door middel van visualisatie informatie te concretiseren en prioriteren
  • Je bent in staat om gebaseerd op de klantbehoeften keuzes te maken
  • Je weet hoe je een soortgelijke sessie zelf kan faciliteren
  • Je weet hoe je een visueel, concreet en deelbaar productidee vorm geeft

Voor wie is deze training bedoeld?

Werk je in customer experience design? Ben jij of wil jij aan de slag om customer experience te verbeteren en je klanten beter te helpen? Heb je een goed idee om je doelgroep verder te helpen maar weet je niet goed hoe je dit samen met hen verder vormgeeft? Heb je een kans gespot in jullie customer journey en zou je met klanten dit verder willen onderzoeken? Ben je op zoek naar een nieuwe manier van inspraak of participatie van klanten of burgers? Wil je met je interne organisatie bouwen samen bouwen aan nieuwe plannen en processen?

Als hiervan iets goed klinkt, dan ben je bij deze training goed!

Trainers

Koen Terra

Consultant

Mark Geljon

Managing partner

Nicky Meijer

Consultant

Jeroen Grit

Managing partner

Onze ervaring

Wij vinden het belangrijk om direct klantinzichten te verkrijgen en te verwerken om zo tot de beste oplossingen te komen. Actieve werkvormen zijn in onze projecten een belangrijke manier om dit te doen, met onze klanten en klanten van onze klanten. Deze specifieke training wordt regelmatig gegeven, ook bij onze grotere klanten waarbij we voor deze training zelfs een maandelijks incompany traject hebben lopen.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

Picture 1

Training Co-creatie met je klanten

Als je de klant centraal stelt, wat is er dan mooier dan om ideeën voor nieuwe producten of diensten te ontwikkelen in co-creatie met je klant? Wanneer er op basis van een kans of uitdaging in de cust...
Case-Dela-Header

DELA

GriDD heeft het MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) beleid van DELA ondersteund door de beschikbare materialen om te zetten naar een effectieve storyline. De storyline is vervolgens vertaald...
Story-Architects-Unite

Story Architects unite!

In deze meetups delen we inzichten, ideeën en voorbeelden van goede verhalen. Om een pact te vormen tegen slechte verhalen en elkaar te inspireren om nog betere verhalen te creëren.

Waar en wanneer

De eerstvolgende training vindt plaats op:

6 februari 2020

Deze training vindt regelmatig plaats. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede.  Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

Ook op locatie van de opdrachtgever kan deze training gegeven worden.

Praktische zaken

  • De training duurt een dagdeel van 4 uur
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • De investering is €500 euro per persoon, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en snacks

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!