Persona Canvas

Met behulp van het persona canvas breng je de behoeften en doelen van de gebruikers in kaart, zodat je feilloos op de behoeftes van je klanten kan inspelen.

 

Tool

Persona Canvas

Een persona is een fictief personage die iemand uit je (potentiële) doelgroep representeert. Met behulp van het persona canvas breng je de behoeften en doelen van je klanten of gebruikers in kaart. Het persona stelt je in staat om in je organisatie makkelijker te kunnen communiceren over deze behoeften tijdens het vormgeven van goede customer experiences.

Persona canvas

Hoe gebruik je dit visuele canvas?

Het Persona Canvas biedt een manier om de behoeften van je doelgroep communiceerbaar te maken. Het is ook een goede manier om resultaten van klanten- en gebruikersonderzoek inzichtelijk te maken. Met behulp van het Persona Canvas krijg je inzicht in de belevingswereld, interesses en frustraties van je klanten.

Wat kan je met dit canvas?

  • Helpt met het kaderen van customer experience design vragen
  • Helpt mensen in de organisatie om zich een gezamenlijk beeld te vormen van wat je klanten of gebruikers nodig hebben
  • Zorgt voor focus
  • Geeft een extern perspectief om discussies over klantbehoeften te kunnen kaderen
  • Wordt gebruikt om customer experience of digitaal ontwerp te evalueren
  • Helpt bij het maken van afwegingen rondom het ontwerpen van producten of diensten

Vraag dit canvas aan

Zin om met dit canvas aan de slag te gaan? Vul je e-mail adres in en wij sturen hem naar je op!

Wil je ook jouw klant beter leren kennen?

Wil je support om met dit canvas aan de slag te gaan? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek met Nicky. Zij is onze canvas-goeroe en is altijd enthousiast om je op weg te helpen hoe je deze tool kan gebruiken!

Stuur een mailtjeIk bel liever!

Wellicht is dit ook handig voor je?

Onze academy biedt je veel verschillende tools en trainingen die je helpen om je klantervaring te verbeteren. Browse verder, of lees een case of blog als inspiratie.

Persona 101

Wat zijn personas en waarom gebruiken we ze?

Als je de klant echt centraal wil stellen, is het belangrijk dat je je strategie en communicatie ook echt op hen richt. Zorg dat je er constant bij pakt wat hun behoeften en doelen zijn, zodat je daar...
_Minimum viable audience – Bewerkt_1

Minimum Viable Audience Canvas

Dit canvas helpt je om te denken in termen van je doelgroep en hun behoeften. Hiermee zijn klanten betrokken en is het product gegarandeerd waardevol voor ze.  
Customer-Journey-Workshop

Customer journey mapping en implementatie training

In deze online training breng je in kaart hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren. Visualiseer de stappen en weet hoe en waar in de customer jou...