Customer Journey Canvas

Breng gemakkelijk de klantreis van jouw doelgroepen in kaart. Wat zijn hun wensen? Hun typische geluksmomenten, of juist pijnpunten, in de interactie met jouw bedrijf? Dit canvas helpt gericht in te spelen op de wensen en behoeften van de klant.

 

Tool

Customer Journey Canvas

Customer journeys beschrijven het pad van opeenvolgende stappen en interacties die een klant doorloopt met een bedrijf, product en/of dienst. Dit canvas helpt de journey te definiëren die klanten ervaren met je organisatie. Zodat je kansen ziet om hun ervaring te verbeteren.

Hoe gebruik je dit canvas?

Dit canvas helpt je stapsgewijs jouw eigen customer journey te maken vanuit het perspectief van je klant. Je creëert inzicht in hoe klanten de interactie met je organisatie ervaren. Het neemt je mee langs de vragen waar klanten mee kunnen zitten en helpt je gericht inspelen op hun wensen. Een handig template waarmee je gemakkelijk aan de slag kan.

Wat kan je met dit canvas?

  • Biedt inzicht in vragen waar klanten en gebruikers tegenaan lopen
  • Het kan gebruikt worden om het ontwerp te evalueren en het ontwerp van een product of service te verbeteren
  • Helpt je te begrijpen hoe je klanten werken en hoe hun wereld eruit ziet, zodat je effectieve customer experiences kunt ontwerpen
  • Verbeterd klantgericht denken en helpt om mogelijkheden te herkennen

Vraag dit canvas aan

Zin om met dit canvas aan de slag te gaan? Vul je e-mail adres in en wij sturen hem naar je op!

    Hoe ga jij je klantbeleving dat beetje extra geven?

    Wil je support om met dit canvas aan de slag te gaan? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek met Nicky. Zij is onze canvas-goeroe en is altijd enthousiast om je op weg te helpen hoe je deze tool kan gebruiken!

    Stuur een mailtjeIk bel liever!

    Wellicht is dit ook handig voor je?

    Onze academy biedt je veel verschillende tools en trainingen die je helpen om je klantervaring te verbeteren. Browse verder, of lees een case of blog als inspiratie.

    Persona 101

    Gratis CX training: Persona creatie 101

    Wil jij aan de slag om klantervaringen te verbeteren voor jouw organisatie maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? GriDD heeft veel trainingen en workshops die je daarbij kunnen helpen. Maar...
    _Minimum viable audience – Bewerkt_1

    Minimum Viable Audience Canvas

    Dit canvas helpt je om te denken in termen van je doelgroep en hun behoeften. Hiermee zijn klanten betrokken en is het product gegarandeerd waardevol voor ze.