Tool
Customer Journey Canvas
Customer journeys beschrijven het pad van opeenvolgende stappen en interacties die een klant doorloopt met een bedrijf, product en/of dienst. Dit canvas helpt de journey te definiëren die klanten ervaren met je organisatie. Zodat je kansen ziet om hun ervaring te verbeteren.

Hoe gebruik je dit canvas?
Dit canvas helpt je stapsgewijs jouw eigen customer journey te maken vanuit het perspectief van je klant. Je creëert inzicht in hoe klanten de interactie met je organisatie ervaren. Het neemt je mee langs de vragen waar klanten mee kunnen zitten en helpt je gericht inspelen op hun wensen. Een handig template waarmee je gemakkelijk aan de slag kan.
Wat kan je met dit canvas?
- Biedt inzicht in vragen waar klanten en gebruikers tegenaan lopen
- Het kan gebruikt worden om het ontwerp te evalueren en het ontwerp van een product of service te verbeteren
- Helpt je te begrijpen hoe je klanten werken en hoe hun wereld eruit ziet, zodat je effectieve customer experiences kunt ontwerpen
- Verbeterd klantgericht denken en helpt om mogelijkheden te herkennen
Vraag dit canvas aan
Zin om met dit canvas aan de slag te gaan? Vul je e-mail adres in en wij sturen hem naar je op!
Hoe ga jij je klantbeleving dat beetje extra geven?
Wil je support om met dit canvas aan de slag te gaan? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek met Nicky. Zij is onze canvas-goeroe en is altijd enthousiast om je op weg te helpen hoe je deze tool kan gebruiken!
Wellicht is dit ook handig voor je?
Onze academy biedt je veel verschillende tools en trainingen die je helpen om je klantervaring te verbeteren. Browse verder, of lees een case of blog als inspiratie.