Training: Gebruikersonderzoek opzetten

 449,00 excl. BTW

Door gebruikersonderzoek te doen, kom je als bedrijf te weten wat er speelt bij je klanten/ gebruikers zodat je gericht verbeteringen kunt uitvoeren. In de training wordt kort gekeken naar het nut van gebruikersonderzoek, maar gaan we vooral veel aan de slag met verschillende methoden om gebruikersonderzoek uit te voeren.

Herken je dit? Dat je door je werkgever of manager gevraagd wordt om een gebruikersonderzoek te maken en uit te voeren?

Maar waar ga je beginnen of met welke methode moet ik gaan beginnen? Hoe krijg ik nou inzichtelijk wat mijn (interne) klant of gebruikers willen?

Dat leren we je in deze workshop gebruikersonderzoek maken. Na de training weet je hoe je op een makkelijke manier een onderzoek kan opzetten en uitvoeren, zodat de resultaten voldoen aan jouw onderzoek waar jouw werkgever of manager blij van wordt.

Wat leer je in deze training?

Om tot een duidelijk beeld te komen waar de behoeftes van je gebruikers liggen, heb je een goed (gebruikers)onderzoek nodig. Daarom leggen we in deze training een aantal methodes uit voor zowel kwantitatief, als kwalitatief gebruikersonderzoek. We leggen de voor- en nadelen van de verschillende methoden uit en laten zien hoe we dit bij GriDD aanpakken, uitvoeren, de resultaten analyseren en uitwerken tot een overzicht met verbeteringen. De volgende methodes worden behandeld tijdens de training:

  • (Online) enquête (kwantitatief)
  • Top task analyse (kwantitatief)
  • Gebruikersinterview (kwalitatief)
  • Gebruikerstest (kwalitatief)

Na afloop van de training:

  • Kun je zelf een gebruikersonderzoek uitvoeren met één van de aangereikte methodes.
  • Weet je waar je op moet letten bij het opzetten en uitvoeren van een onderzoek en bij het analyseren van de resultaten.
  • Weet je welke methode voor welke situatie/vraag het beste werkt.

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is interessant voor mensen in de marketing & communicatie wereld die werken met digitale producten of mensen in de IT wereld.

De methodes die behandeld worden kunnen interessant zijn voor zowel grote als kleine bedrijven en is dus geschikt voor een breed publiek.
Voor de beginnende bedrijven geeft deze training juiste handvaten om in een relatief vroeg traject goed naar de behoefte van je doelgroep te luisteren en te kijken met de juiste methodes. Om zo juiste ontwikkelingen door te voeren tijdens de begin fase van de ontwikkelingen van een product of service.

Terwijl het voor de medewerkers van middel to grote bedrijven vooral interessant is om door middel van de methodes in deze training (meer) inzicht te verzamelen in hun doelgroep/klanten, zodat ze gericht verbeteringen kunnen doorvoeren.

Eigenlijk is deze training relevant voor iedereen die werkt aan het verbeteren van producten en services voor de klant.

Trainers

Bob Graat

Consultant

Jeroen Grit

Managing partner

Patrick Kerling

Consultant

Jeroen Grit

Managing partner

Onze ervaring

GriDD voert al jaren gebruikersonderzoek uit voor zowel grote, als kleine bedrijven zoals bijvoorbeeld Philips Lighting, NXP, Atmel semiconductors en Universiteit Twente. Bij veel van onze klanten voeren wij gebruikersonderzoek uit en blijven we vervolgens betrokken om de stem van de gebruiker te vertegenwoordigen.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

User-Research-Training

Wat is het nut van gebruikersonderzoek?

De klant is koning. Daar is iedereen het wel over eens. Maar wie is je klant, wat willen zij met jouw product of dienst en hoe gebruiken ze het nu? Dat zijn vragen waarin vaak aannames...
Philips lighting tile klein

Philips Lighting

Philips Lighting is de grootste verlichtingsproducent ter wereld met een productcatalogus met daarin meer dan 30.000 verlichtingsproducten. Ze wilden onderzoeken hoe de productcatalogus verbeterd kon...
Customer-Journey-Workshop

Customer journey workshop

In deze workshop breng je in kaart hoe jouw klanten in hun klantreis jouw product of dienst tegen komen en (zouden moeten) ervaren. Visualiseer de stappen en weet hoe en waar in de customer journey ka...

Waar en wanneer

De trainingen vinden plaats in Utrecht op:

  • 5 maart 2019
  • 13 September 2019

Deze training vindt regelmatig plaats. Soms bepalen we data in overleg met deelnemers, dus als je interesse hebt, laat dan van je horen middels het contactformulier onder ‘meer informatie’.

Om de training door te laten gaan zijn minimaal vijf deelnemers nodig. Je hoort daarom uiterlijk twee weken voor de trainingsdatum of de training doorgaat. Zo niet, dan vinden we daarvoor samen een oplossing. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

Ook kunnen we een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, vraag naar de mogelijkheden.

Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

Praktische zaken

  • De training duurt een dag
  • De trainingsdag start om 09.30 uur en eindigt om 16.30 uur
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • De investering is €449 per sessie, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en een lekkere lunch

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!