Websiteverbeteringen doorvoeren op basis van directe klantfeedback, zodat je zéker weet dat dit hen helpt – en dat niet alleen hoeft te vermoeden. Dat was het doel van onze samenwerking met TRIMM en de Jong & Laan.
De Jong & Laan is een accountants- en adviesorganisatie in het noorden, oosten en midden van Nederland. In de loop der jaren uitgegroeid tot maar liefst 23 vestigingen en 700 medewerkers. Je kunt bij hen terecht voor (strategische) vraagstukken op verschillende gebieden: van accountancy tot personeel en van belasting tot corporate finance.
Samen met onze partner TRIMM, een B2B-internetbureau, maakte de Jong & Laan een aantal jaar geleden de vernieuwde website www.jonglaan.nl. Sindsdien onderhoudt de Jong & Laan de website samen met TRIMM en zij voegen regelmatig nieuwe, waardevolle content toe en hebben gezorgd voor een continue doorontwikkeling van de website in de afgelopen jaren. Maar hoe gedraagt de klant zich eigenlijk op de website en hoe wordt het mobiele bezoek ervaren? En hoe kan de content nóg beter aansluiten bij de
Binnen de Jong & Laan bestonden er al vermoedens en discussies over de antwoorden op deze vragen, maar hoe achterhaal je of jouw klant er ook zo over denkt? Door het ze te vragen! In opdracht van TRIMM en de Jong & Laan gingen wij daarom aan de slag met een gebruikersonderzoek. Tijd om aan de slag te gaan!
De periode vanaf kick-off tot het opleveren van de resultaten bedroeg enkel twee maanden. En in die periode tuigden wij een toegankelijk onderzoek op met zes deelnemers, allemaal gebruikers van jonglaan.nl. Deze gebruikers kwamen bij ons langs op kantoor en voerden websitetaken uit op zowel de desktop als de mobiele versie.
Samen met de Jong & Laan stelden we de taken en vragen op. Vooraf keken we heel goed naar hoe we met zo min mogelijk taken en vragen, zoals bijvoorbeeld over hoe de klant door de website klikt, hoe de klant contact opneemt en of zij de dienstverlening vinden die bij hen past.
De gebruikers voerden de taken uit, wij keken met hen mee en stelden vragen. En extra leuk: bij sommige user tests waren de betrokken medewerkers van de Jong & Laan zelf aanwezig! Zij keken vanuit een andere ruimte mee met het onderzoek.
In korte tijd realiseerden we een waardevol onderzoek, waar op verschillende manieren interessante resultaten uit kwamen:
De Jong & Laan was enorm betrokken en zette zich proactief in om ons in contact te laten komen met hun klanten. Daarnaast stonden zij echt open voor de nieuwe ideeën en suggesties van hun klanten die uit het onderzoek kwamen! Samen met TRIMM waren zij beide erg betrokken bij het onderzoek en voegden elk hun eigen perspectieven en visie toe aan het project.
"We hebben dit traject echt samen aangevlogen, met TRIMM en GriDD, dat was heel erg prettig. Zelf hadden we al een goed beeld bij wat we uit dit gebruikersonderzoek wilden halen, maar met de tips en adviezen van GriDD hebben we het optimale resultaat kunnen bereiken, wat ons geholpen heeft om mooie korte- en lange termijn verbeteringen door te voeren."
Dat kan met het GriDD UX Lab. In het GriDD UX Lab testen we jouw website of app met jouw klanten, zodat je gedegen keuzes kunt maken. Krijg kwalitatieve feedback van klanten die je direct kan toepassen om de ervaring te verbeteren. We betrekken jou ook bij de user tests. Zodat je in de toekomst zelf weet hoe je onderzoek met je gebruikers kunt uitvoeren.
Lees meer over het UX LabMark staat klaar om al je vragen te beantwoorden.