Hoe bepaal je welke optimalisaties je kan uitvoeren op je website? En wat zijn de behoeften en wensen van de gebruikers? Met die vraag schakelde VvAA ons in voor een in-company training Gebruikersonderzoek.
VvAA is een collectief van ruim 125.000 zorgverleners en aanbieder van kennis, advies en diensten van en voor zorgprofessionals en zorgondernemingen. VvAA bedient hun doelgroep met een aantal digitale platformen; onder andere hun website en app. Om hun digitale dienstverlening te verbeteren trainden wij een groep medewerkers van VvAA om gedegen gebruikersonderzoek te doen.
In twee dagdelen werd de training online gegeven (i.v.m. Corona). De 8 deelnemers kregen ter voorbereiding een korte opdracht om hun eigen case te formuleren. Zo kon iedereen in de training gelijk aan de slag met een onderzoek opzetten dat ze ook echt in de praktijk wilden uitvoeren.
Nadat de verschillende methoden waren uitgelegd gingen deelnemers in duo’s aan de slag met hun eigen onderzoek. Daarin werden ze persoonlijk begeleid door de trainers. Doordat de training in twee dagdelen plaatsvond, konden deelnemers tussentijds verder werken aan hun onderzoek en hierop verder begeleid worden in dagdeel twee.
Het was een geslaagde training waarin de deelnemers een grote stap hadden gezet in het opstellen van hun onderzoek. We kijken terug op een zeer mooi resultaat:
"De training was een fijne balans tussen theorie en praktijk. Het was erg fijn om tijdens de training te werken vanuit een eigen case, dat maakt het nog concreter. Aan alles was te merken dat onze trainers veel kennis over het onderwerp hadden; voor elke vraag of probleem wisten zij een praktische oplossing."
Het was ontzettend leuk om met onze expertise de medewerkers van VvAA te trainen en te begeleiden in het opzetten van hun onderzoek. Een zeer geslaagde training, waarbij de deelnemers op zeer korte termijn na de training zelf hun onderzoek uitgevoerd, geanalyseerd en geïmplementeerd hadden. De training gaf hen daarmee de tools en vaardigheden om ook in de toekomst met behulp van klantonderzoek hun klantervaring te kunnen blijven verbeteren.
Als collectief van ruim 125.000 zorgverleners is VvAA de stem en steun van zorgverleners in Nederland. Gezamenlijk laten ze hun stem horen op zorgbrede onderwerpen als bezieling in de zorg, vrije artsenkeuze en vermindering van bureaucratie. Hiernaast ondersteunt VvAA individuele leden en hun zorgondernemingen in de vorm van kennisdeling, advies, ontwikkeling, verzekeringen en andere beroepsspecifieke dienstverlening.
Mark staat klaar om al je vragen te beantwoorden.