Onze CX consultants werkten als vast onderdeel van het Signify Digital Marketing team doorlopend aan het verbeteren van de Philips Lighting en Signify kanalen. Na het eerste project in 2013 groeide onze rol uit naar het leveren van constante UX en CX support. Daarmee waren we ruim 8 jaar een vast gezicht bij Signify in de rol van CX consultant, UX designer, onderzoeker en inhoudelijk expert.
Ons doel bij Signify was altijd om op pragmatische manier optimalisatie van de Customer Experience te realiseren, zónder de grotere ambitie uit het oog te verliezen. Met kleine iteraties zorgden we ervoor en dat er aanzienlijke verbeteringen gemaakt werden en het klantperspectief nooit vergeten werd.
Kenmerkend aan onze werkwijze is dat we echt nauw optrokken met het Global Digital Marketing team en hen werk uit handen namen. De continue CX support rol werd vervuld door meerdere CX consultants die een aantal dagen per week voor Signify werkten. We waren dan ook vaak te vinden op locatie in Eindhoven. Onze manier van werken is proactief, verbindend en pragmatisch.
Proactief spotten we kansen voor Signify en boden we actief aan om werk op te pakken. We leverden niet alleen advies en UX-oplossingen, maar namen desgewenst inhoudelijk de lead. We namen verantwoordelijkheid in projecten en zorgden zo voor versnelling.
Met onze kennis in UX en CX wisten we mensen uit verschillende teams bij elkaar te brengen. Zo vergrootte we de bewustwording van klantgericht denken en ontwerpen. Door onze jarenlange ervaring in de organisatie wisten we goed wie te betrekken.
We zijn dol op complexe vraagstukken en zijn tegelijkertijd echt gefocust om tot een praktisch eindresultaat te komen. Dit betekent dat we praktisch meedachten wat er nodig was, actief hielpen vervolgstappen te formuleren en samen optrokken in de uitvoering ervan.
In de afgelopen jaren hebben we veel ondersteuning geleverd. Van grote trajecten tot snelle verbeteringen. Wanneer grotere vragen zich voordeden, waren we partner of choice en hadden we de rol van inhoudelijk expert voor langer lopende projecten.
Typische werkzaamheden omvatten:
Bekijk ook ons werk voor het Redesign van Philips Lighting en Gebruikersonderzoek voor de catalogus.
We zijn trots op de vele successen en resultaten die we samen met Signify hebben gerealiseerd:
Door een vast onderdeel te zijn van het Global Digital Marketing team konden we verder kijken dan individuele projecten. We waren in staat over verschillende kanalen heen waarde toevoegen waarbij we steeds onze expertise inzette om een zo goed mogelijke klantervaring te realiseren. Het was mooi om te werken aan grote projecten met veel zichtbaarheid, en tegelijkertijd praktisch aan de slag te zijn om kleine verbeteringen te realiseren die een grote invloed hebben.
"GriDD heeft echt een agile manier van werken, het was fantastisch! Jullie hebben veel betekend in relatie tot research naar onze doelgroepen.”
Signify is de wereldmarktleider in verlichting voor professionals, consumenten en verlichting voor het Internet of Things. Voorheen bekend als Philips Lighting. Met hun verlichtingsproducten, systemen en services bieden ze hun klanten hoogwaardige kwaliteit met merken als Philips, InterAct, Philips Hue en meer.