Guided selling is eigenlijk een digitale ondersteuning van het werkproces. Je zorgt ervoor dat klanten snel antwoord kunnen vinden op hun vragen, bijvoorbeeld rondom het bestellen of vergelijken van producten. Heel handig, want je hebt natuurlijk nooit genoeg accountmanagers in dienst om álle vragen van je klanten te kunnen beantwoorden.
Bovendien zijn producten en diensten in de B2B industrie vaak complex en hebben je klanten verschillende niveaus van kennis hierover. Je kan ze enorm ontzorgen door op je website informatie te geven waardoor ze zelf aan de slag kunnen. Denk dan bijvoorbeeld aan een gebruiksvriendelijke productvinder of misschien zelfs wel een coole Augmented Reality app die jouw product visueel in de wereld van je klant brengt.
Deze checklist helpt je om na te denken over hoe ver jouw organisatie is op het gebied van guided selling – en wat je nog kan doen.
Heb je bijvoorbeeld nagedacht over hoe je concurrenten dit doen? Wat er al beschikbaar is in de organisatie aan data? Wat je klanten precies willen? Op 1 pagina beschrijven we in een aantal statements wat dingen die je in gedachten moet houden als je digitaal je klanten beter wil gaan ondersteunen.
Mark staat klaar om al je vragen te beantwoorden.