Creëer in korte tijd een prototype én boost je samenwerking

Wil je samen met collega’s jullie product naar een hoger plan tillen? Zit je in een UXteam en kan de samenwerking met andere teams zoals Development of Marketing beter? Wil je het innovatie tempo opschroeven? Dan kan een Design Sprint jullie samenwerking een enorme boost geven. Wij begeleiden teams in een design sprint met als doel om de afstand tussen verschillende expertisen te verkleinen. Én om in korte tijd tot een tof prototype van een idee te komen.  

Dit wil ik!
Design sprint met UX en Development experts

Verbind de juiste expertises, voor het juiste resultaat

Door met mensen uit verschillende teams een concreet probleem aan te pakken in een Design Sprint creëer je begrip voor elkaars werk. Bovendien leer je elkaar als team beter kennen en creëer je ook meer begrip voor elkaar als persoon. De communicatie wordt makkelijker en daarmee projecten ook veel fijner. 

Hoe ziet de design sprint eruit?

Jullie team wordt gedurende een week begeleid om samen een probleem uit de praktijk op te lossen. Hierbij volgende we de design thinking methodiek. We definiëren als groep een design doel voor de week. Dat doen we op basis van recente ervaringen van jullie klanten. In kleinere groepjes wordt er gewerkt om zoveel mogelijk ideeën te bedenken. Waarna de groep een keuze maakt voor het meest veelbelovende idee. Hieraan wordt de rest van de week samengewerkt met als einddoel: een werkend prototype. 

De week staat in het teken van samenwerken. We starten met oefening met LEGO om elkaar beter te leren kennen en spreken verwachtingen uit. Gedurende de week reflecteren we expliciet op hoe we de samenwerking wordt ervaren.   

In een week tijd doorlopen we 5 stappen: 

  • Dag 1: Kennismaken & probleem definiëren. 
  • Dag 2: Bedenk & schets ideeën. 
  • Dag 3: Kies 1 idee & of combineer ideeën.  
  • Dag 4: Design prototype & test. 
  • Dag 5: Presenteer & evalueer. 
LEGO vanuit klant perspectief

Innoveren vanuit het perspectief van je klant

In deze week zetten we de klant centraal. We starten vanuit de problemen die gebruikers nu ervaren op jullie website of app. Wat kunnen we verzinnen om hun leven makkelijker te maken? Wanneer er een idee gekozen moet worden sturen onze CX consultants op de juiste afweging; welk idee heeft de meeste waarde voor de klant?

Design sprint sessie met LEGO

Wat levert het op?

  • Je leert beter gebruik te maken van elkaars expertise. 
  • Het team ontwikkelt meer begrip voor elkaars rol.  
  • Het team ervaart hoe je klantgericht een probleem oplost als team.  
  • Een tof prototype dat je kan delen met de organisatie. 
  • Het team ervaart de snelheid van agile werken. 
  • Het team leert beter samen te werken. 

Ervaringen

“In deze week hebben we echt ervaren hoe je kort cyclisch kunt samen werken als UX en Development team. We ontwikkelden in korte tijd een nieuwe concept functionaliteit voor onze webshop. Dat gaf super veel energie! We hebben enorm veel zin om als team aan de slag te gaan.”

Ontmoet onze Design Sprint begeleiders

Wil je ook zo'n toffe Design Sprint?
Neem contact op voor meer informatie.

Training aanvraag formulier
Fleur Elise Muller

Je CX boosten met een Design Sprint?

Fleur Elise staat klaar om al je vragen te beantwoorden.