Julia in NYC

Meet Julia: Hoe beeld Customer Experience kan versterken!

Wat is de toegevoegde waarde van het gebruik van beeld in jouw werk?

Beeld kan voor veel meer worden ingezet dan enkel een mooi plaatje als decoratie. Digitale visualisatie is een krachtig middel om complexe informatie en data begrijpelijk én interactief te maken. Denk bijvoorbeeld aan een krachtige infographic, een datadashboard met diagrammen en grafieken of een 3D visualisatie van een fysieke omgeving. Visualisaties van data kunnen worden gebruikt om op een laagdrempelige manier inzichten te delen met klanten of andere stakeholders en ze mee te nemen in het (ontwerp)proces.

Beelden roepen direct emoties en associaties op, maar wat voor de een aantrekkelijk en duidelijk is kan voor de ander saai of verwarrend zijn. Dus voordat je allemaal beelden ontwikkelt en inzet is het wel belangrijk dat je een goed begrip hebt van je doelgroep. Wie zijn het? Wat is hun voorkennis? Wat zijn hun verwachtingen? Via welk medium ontvangen ze het?

Hoe kan beeld worden gebruikt in digitale producten?

Wij integreren verschillende soorten beeld in onze digitale tools. Van visuele communicatie door middel van illustraties en iconen tot storytelling via animaties. Zo simuleren we bijvoorbeeld complexe processen met een interactieve kaart of 3D-animatie. Deze geavanceerde methodes kunnen écht meerwaarde leveren door platte tekst te vertalen naar gebruiksvriendelijke interfaces.

Maar we maken ook gebruik van beeldvorming buiten onze digitale producten. Om bijvoorbeeld een proces of de gebruikerservaring in kaart te brengen. Denk aan klantreizen, stakeholdermaps en service blueprints. Zo brengen we interacties, pijnpunten en kansen overzichtelijk in beeld. Deze visualisaties maken abstracte processen tastbaar en creëren draagvlak! Zo kun je beter beslissingen maken, processen optimaliseren en gezamenlijk klantgerichte strategieën ontwikkelen!

Wat doe jij in je vrije tijd met beeld?

Ik vind het altijd leuk om creatief bezig te zijn. Een van mijn grote hobby’s is dan ook fotografie. Ik maak graag foto’s met mijn analoge camera. Hiermee word ik uitgedaagd om creatiever te zijn en nog beter na te denken over de foto. Hierbij let ik met name op lichtinval en compositie, maar ook vind ik kleuren heel belangrijk. Voor mij is het de perfecte foto als die drie dingen kloppen en het een verhaal vertelt en emoties of vragen oproept. Ik ben eigenlijk altijd en overal bezig met fotografie. Zodra de zon schijnt of het mistig is, dan wil ik er het liefst op uit om foto’s te gaan maken!

Nieuwsgierig naar wat voorbeeldjes?

collage foto's

Julia werkt bij GriDD als CX consultant en UX designer en is dan ook graag bezig met het visualiseren van processen, systemen en data in haar interface ontwerpen. Neem contact met haar op als je wil weten wat ze voor jou kan betekenen!

Benieuwd wat beeld voor jouw merk of digitale product kan betekenen?

Julia staat klaar om al je vragen te beantwoorden.