GriDD Witteveen + Bos overname

Witteveen + Bos neemt GriDD Customer Experience over

Na bijna 15 jaar als zelfstandig adviesbureau gaat GriDD samen met ingenieurs- en adviesbureau Witteveen+Bos een nieuwe business unit opzetten getiteld Digital Engineering Experience. We blijven als team intact, en ook het GriDD label blijft actief. We blijven doen wat we deden en samenwerken met wie we samenwerkten. (Dus ook met TRIMM.) 

Witteveen+Bos is een ingenieurs- en adviesbureau met als focus duurzame oplossingen op maatschappelijke vraagstukken. Zij levert adviezen en ontwerpen op het gebied van water, infrastructuur, milieu en bouw. Autonome adviescellen bedienen markten over de hele wereld en ze hebben de ambitie om een stap vooruit te zetten in hun digitale dienstverlening. 

 

De volgende stap

Afgelopen jaar hebben we de ambitie opgepakt om een volgende stap te zetten. Wij zijn dus op zoek gegaan naar groeimogelijkheden en één van de opportunities was om onderdeel te worden van een van onze klanten: Witteveen+Bos (W+B) waar we al jaren samen op weg zijn om digitale impact te maken op een betere leefomgeving. Daarnaast stond W+B op het punt om een nieuwe business unit/PMC op te richten die zich volledig richt op het ontwikkelen van digitale producten en het doen van experience design projecten met technische inslag voor overheid en B2B. Wij brengen de capabilities en ervaring mee die cruciaal zijn voor W+B om deze ambitie te halen. Aansluiten bij een grotere organisatie geeft ons dan weer de mogelijkheid door te groeien. Resultaat is dat we met GriDD samenvloeien met een team van W+B tot de nieuwe business unit Digital Engineering Experience. 

Wij zien de samenvoeging als het creëren van een unieke propositie in de agencymarkt: experience research en design mét inhoudelijke kennis op de gebieden waar we op werken. Voorbeelden zijn: 

  • Het ontwerp van een online calculator kan ineens ook een advies bevatten over de technische berekeningen 
  • Een material selector geeft ook feedback op de content 
  • Een webpagina wordt door een engineer van ons geschreven en zo worden schaarse resources bij klanten ontlast 
  • Een customer journey wordt vormgegeven met branchekennis voordat gevalideerd wordt met externe klanten

We hebben er onwijs veel zin in en hebben in W+B echt een bijzonder mooie partner gevonden. We kijken er dan ook naar uit om de komende tijd meer te verkennen waar de mogelijkheden liggen en staan graag open voor een nadere introductie!