Maak jouw CX battleplan voor de toekomst

Ben jij klaar om je klanten echt van waarde te voorzien in een steeds veranderende wereld?

De huidige situatie kan ervoor gezorgd hebben dat de verbinding tussen bedrijven en haar klanten onder druk is komen te staan. Bedrijven moesten zich in eerste instantie focussen op overleven, de noodzakelijke bezuinigen maken en een vernieuwde approach verzinnen om met een andere blik de toekomst in te gaan. Daarnaast focussen veel bedrijven zich nu op hun cost en cash control, waarbij budget situaties abrupt veranderd kunnen zijn.

Voor leiders binnen grotere organisaties is het nu zaak om proactief aan het roer te blijven om sturend te kunnen zijn in de hectische tijd. Daarbij is het essentieel om te denken vanuit je klant: wat hebben zij nu nodig en hoe kun je (in overeenstemming met je organisatiestrategie) daarop in spelen in je toekomstplannen om relevant en concurrerend te zijn.

Sticknotes battleplan voor de toekomst

Hoe kom je tot een customer dedicated CX battleplan?

Voorbereid zijn op de toekomst is een goed idee. Zorg dat je als organisatie niet verzandt in ad hoc oplossingen, maar blijf altijd kijken naar mogelijke duurzame successen. Ook al moeten die brandjes wel geblust worden en zijn er dingen die sowieso voorrang moeten hebben, zonder een (klantgerichte) blik op de toekomst zal je organisatie niet concurrerend en relevant blijven.

1. Indien nodig: tijd kopen

Zorgen dat op de korte termijn (komende 3 tot 6 maanden) het bestaansrecht van de afdeling/het bedrijf/de organisatie niet ter discussie staat. Als dit mogelijk zo is, moet snel actie ondernomen worden om te zorgen dat dit gefixed wordt, bijvoorbeeld door overheidsmaatregelen te benutten, kritisch te kijken naar cost control en focus aan te brengen.

2. Bepaal toekomstscenarios en klantbehoeften

Wat is de nieuwe realiteit? Waar liggen de verschillen en wat zijn de scenario’s naar de toekomst? Breng deze scenario’s en de bijbehorende klantbehoeften in kaart.

3. Connect the dots

Op basis van de scenario’s voor de toekomst, wat heb je aan assets of wat waren de lopende projecten die waarde zouden creëren en op welke manier passen die in de nieuwe werkelijkheid?

4. Onderneem actie

Wat zijn mijn focuspunten die je vandaag nog in gang kan zetten? Welke focus leg je en wat zijn de meetbare resultaten? Bepaal wat je gaat doen en hoe je het gaat doen. Wie erbij betrokken moeten zijn en hoe je resultaat echt meetbaar maakt. GriDD kan hierbij helpen!

Wil je meer weten over hoe je een goed, klantgericht toekomstplan maakt?           Neem contact op

Wat levert het op?

Nu meer dan ooit is het de Age of the Customer. Het kunnen bieden van een goede customer experience levert je concurrentievoordeel op, meer klantloyaliteit en een verbetering van je bedrijfsresultaten. Zorg ervoor dat je niet achter de feiten aan loopt en voorbereid bent op de toekomst!

  • Een uitvoerbaar, pragmatisch battleplan
  • Voortgang van bestaande projecten, maar wel de initiatieven met de meeste ROI
  • Bestaansrecht als organisatie en positieve invloed op bedrijfsresultaten
  • Stabiele klantloyaliteit en concurrentiepositie
  • Grip op de situatie in een steeds veranderende toekomst

Ons trackrecord

GriDD slaat al jaren de brug tussen strategie en actie. Wij zijn gewend om pragmatisch richting een visie te werken, in staat snel mee te denken en staan er ons op voor om écht bottom line waarde toe te voegen voor jouw organisatie.

Interesse in een vrijblijvend en gratis gesprek over dit onderwerp?
Neem vooral contact op!

Mark Geljon

Managing partner

Mark Geljon is een ervaren story architect en ondernemer actief op het snijvlak van nieuwe ontwikkelingen. Volgens hem heb je om impact te creëren een balans nodig tussen de content van het verhaal, de technieken die het verhaal overbrengen en de persoonlijke connectie met de spreker. Naast het runnen van zijn bedrijf GriDD, heeft Mark meerdere executives en TEDx sprekers naar een impactvol succes gecoached.