https://www.youtube.com/watch?v=GJGKYTmCje8

Gebruikersonderzoek op afstand met het GriDD UX Lab

Doorlopend, goed uitgevoerd gebruikersonderzoek is een essentieel middel om jouw digitale omgevingen perfect aan te laten sluiten op de gebruiker. Vaak gebeurt dat op locatie, maar dat is nu even lastig. Gelukkig is gebruikersonderzoek ook prima op afstand (remote) uit te voeren.

GriDD is al jaren specialist op het gebied van gebruikersonderzoek op afstand. Normaliter doen wij dit voor onze internationaal opererende klanten en voor klanten die in korte iteraties, agile werken. Nu is het relevant voor iedereen.

Redenen voor gebruikersonderzoek

In veel van de projecten waaraan we werken, zien we grofweg 3 verschillende redenen om gebruikersonderzoek in te zetten.

  • Verkennen: je wilt je doelgroep beter leren kennen. Dit helpt je bij het bepalen van richting, kan een eerste stap zijn voor een nieuwe strategie, introductie van een nieuw product of dienst.
  • Innoveren: je gaat daadwerkelijk iets nieuws in de markt zetten, bijvoorbeeld een nieuwe website. We halen gerichter informatie op bij je doelgroep, door ze bijvoorbeeld een prototype voor te leggen.
  • Valideren: je hebt al een bestaande website, middel, product of dienst, die je graag wilt verbeteren. We onderzoeken de huidige knelpunten voor je doelgroep en formuleren verbeteringen.
Laptop in home

Wat levert het je op?

  • Wij onderzoeken altijd met jouw gebruikers
  • Groter bereik
  • Hoge snelheid en agile
  • Bespaar op kosten tov traditioneel onderzoek
  • Door standaardisering en digitalisering eenvoudiger te kwantificeren

Onze methoden

  • Verkennende enquetes.
  • Gebruikerstesten op basis van bestaande middelen of prototypes.
  • Kwalitatieve diepte-interviews.
  • Card sorting, tree testing en meer.
  • Zelfhulp – een testkit voor gebruikers, waarmee ze op eigen gelegenheid de user test doorlopen en insturen.
Gebruikersonderzoek bij GriDD

Onze ervaring met remote gebruikersonderzoek

Ter verbetering van de online Philips Lighting catalogus is een grootgebruikers onderzoek uitgevoerd in 13 verschillende landen. Allen uitgevoerd op afstand en in nauwe samenwerking met medewerkers in betreffende landen.

Een wereldwijd onderzoek om de doelgroep beter te leren kennen. Dit deden we door het in kaart brengen van ‘een dag in het leven van’ de ingenieurs.

Een hybride onderzoek waarbij live remote interviews gecombineerd werden met inzichten uit een wereldwijde enquête.

We vertellen je graag meer

Jeroen Grit

Managing partner

Jeroen Grit is managing partner en customer experience strategist bij GriDD. Zijn kracht ligt in het formuleren van een passende strategie en deze vertalen naar een geweldig experience-concept. Het in balans brengen en houden van de eisen van de klant en organisatie en hun omgeving is daarbij één van zijn kwaliteiten. Jeroen heeft een passie voor het ontcijferen en versimpelen van complexe materie met als doel dit om te zetten naar duidelijke sturing voor de creatie van de experience.

Patrick Kerling

Consultant

Patrick Kerling is een creatieve en analytische consultant. Hij zet graag zijn kennis en creativiteit in om effectieve en gebruikersgerichte oplossingen te bedenken voor informatievraagstukken.