Customer experience design, juist nu!

De huidige wereld is in verandering. Dat is natuurlijk altijd zo, maar in deze tijden gaat alles wel in een sneltreinvaart. Hoe zorg je ervoor dat je klantgericht en concurrerend bent en blijft als organisatie? 

Organisaties met een goede customer experience zijn 60% meer winstgevend1, hebben een betere sales cycle en winstmarges2 en verminderen kosten met 15-20%. Nu meer dan ooit veel klantervaringen online zijn, is dit een goede tijd om extra in te zetten op je customer experience design en het écht klantgericht maken van je organisatie. GriDD kan je daarbij op weg helpen!

1 Deloite, 2017 – 2 Avanade, 2016 – 3 McKinsey, 2014

Zo verbeter je klantervaringen én maak je impact op het bedrijfsresultaat

Maak jouw CX battleplan voor de toekomst

Voorbereid zijn op de toekomst is altijd een goed idee. Zorg dat je als organisatie niet verzandt in ad hoc oplossingen, maar blijf altijd kijken naar mogelijke duurzame successen. Ook al moeten die brandjes wel geblust worden en moet je wellicht wat ruimte zoeken, zonder een (klantgerichte) blik op de toekomst zal je organisatie niet concurrerend blijven.

Verbeter de effectiviteit van je digitale CX

Jouw digitale omgeving klantgericht en op orde maken. Dat is waar je inzet nu zou moeten liggen om klantimpact vast te houden of te vergroten, om daarmee echt verschil te kunnen maken voor jouw organisatie. Welke initiatieven ga je wel ontwikkelen en welke niet? Is de huidige roadmap nog actueel of moet je iets anders doen om meer impact te hebben? 

Doe klant- en gebruiksonderzoek

De situatie waarin we ons nu bevinden is uniek. Geen beter moment dus dan nu om rechtstreeks naar de bron te gaan en te onderzoeken wat je klanten nodig hebben, willen kunnen doen en waar ze blij van worden. Zodat je de producten en diensten kunt verbeteren, aanpassen en vooral relevanter kunt maken voor hen. Dat is altijd een goed idee.

Leren in de GriDD academy

Goed moment om extra aandacht te besteden aan leren!

Deze tijd toont aan hoe belangrijk het is om een wendbare en flexibele organisatie te hebben. Medewerkers spelen een grote rol in het kunnen bieden van een goede klantervaring.

Van iedereen wordt er veel nieuwe kennis- en vaardigheden gevraagd. Zorg ervoor dat je daarbij stilstaat en die behoefte als organisatie faciliteert. Zodat oplossingen niet ad hoc zijn, maar een blijvend succes. Onze academy biedt je een helpende hand. Ook als je zelf graag wilt leren klantgerichter te worden!

Sparren over customer experience in jouw organisatie?           Neem contact op

Snel ontdekken wat jouw organisatie nodig heeft?

Doe de Customer Dedication & Experience Quick Scan!

Deze scan brengt op snelle en gedegen wijze de klantstrategie en -tactieken van jouw organisatie in kaart. Daarmee krijg je grip op wat al goed werkt en waar nog verbeterstappen te zetten zijn – zowel quick fixes als algemene verbeteringen. Het is dé manier om te bepalen wat de juiste plannen en acties zijn om te activeren op weg naar excellente klantervaringen en een customer dedicated organisatie.
Benieuwd?

visual_qs

CX quick scan (gratis)

De gratis CX quick scan geeft je inzicht in de status van customer experience binnen jouw organisatie. Op basis van de uitkomsten word je op weg helpen met next steps om dit te verbeteren!
Scenario workshop

Scenario planning workshop

De wereld is continue in verandering. Dit betekent dat wat je klanten willen ook altijd in beweging is. Klantonderzoek is essentieel om hier inzicht in te krijgen. Maar wat kun je nog meer doen? Kijk...
202101 GriDD – CX Deck promofoto 7

The Customer Experience Deck

Creëer customer experience journeys, bouw sitemaps en organiseer brainstormsessies met het Customer Experience Deck! Een praktische methode om inzicht te krijgen in de ervaringen van je klanten. He...