Workshop: effectieve web contentstrategie voor je belangrijkste pagina’s

 349,00 excl. BTW

In deze workshop helpt GriDD je om met je eigen case aan de slag te gaan met het core content model voor effectieve web content. Het doel van de workshop het in kaart brengen van bedrijfsdoelen en gebruikerstaken om, door deze met elkaar te koppelen, te komen tot de start van een core content strategie voor je website.

Wat zijn de belangrijkste pagina’s op jouw website? Wat zoeken jouw gebruikers daar aan informatie en welke doelen heeft jouw organisatie voor die pagina’s? Waarom staat/hoort die content op die pagina? Hoe bieden we onze gebruikers wat ze nodig hebben? Dat zijn vragen die je wil beantwoorden in deze workshop. De homepage is al lang niet meer de belangrijkste pagina van je website: er zijn over het algemeen vele pagina’s via waar je gebruikers de website betreden.  Het is van belang om een goede strategie te hebben voor de belangrijkste pagina’s op je website zodat jouw gebruikers daar vinden wat ze zoeken en jouw organisatiedoelen worden bereikt. Vind jij het ook belangrijk om een goede strategie en tactiek te bepalen hiervoor? Dan is deze Core Content Model workshop iets voor jou.

Wat leer je in deze training?

In deze workshop leer je om een goede (content) strategie te bepalen voor de belangrijkste pagina’s op je website. Het Core Content Model is een visueel canvas dat helpt je om daarover na te denken. Het koppelt bedrijfsdoelen met gebruikerstaken. Deze leer je in kaart brengen en vormen de start van je strategie. Je leert kritisch kijken naar de informatie architectuur van je website waarbij je in acht houdt waar je gebruikers vandaan komen, wat ze doen op jouw website en wat hun (gewenste) vervolgpad is. Het ‘dwingt’ je om na te denken over de noodzaak van bepaalde pagina’s en om verder te denken dan je homepage. In deze workshop helpt GriDD je om met je eigen case aan de slag te gaan met dit model.

Na afloop van de training:

  • Ben je in staat om het Core Content Model toe te passen op jouw eigen case
  • Heb je in kaart gebracht hoe jouw organisatiedoelen en gebruikerstaken aan elkaar raken
  • Weet je wat het belang is van een strategie voor de ‘core pages’ van je website
  • Is het duidelijk hoe je gebruik kan maken van het Core Content Model om de strategie te communiceren naar stakeholder.

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze workshop is geschikt voor iedereen die werkt met (content) van website pagina’s. Dan hebben we het bijvoorbeeld over mensen  een content strategie bepalen voor online activiteiten, ux designers van websites en ook marketeers die pagina’s op een website aanmaken voor specifieke doeleinden. De workshop is zeer geschikt voor individuele deelname. We kunnen ons ook voorstellen dat het waardevol is om met een geheel team dat samenwerkt aan een website, deze workshop te volgen om met elkaar de discussie aan te gaan. Mail ons dan even om de mogelijkheden te bespreken.

Trainers

Nicky Meijer

Consultant

Koen Terra

Consultant

Mark Geljon

Managing partner

Myriam Dekker

Office manager

Onze ervaring

Deze workshop is regelmatig gegeven met goede resultaten bij onze klanten. Wij hebben jarenlange ervaring met ux trajecten en digitale marketing. Tot onze klanten rekenen wij o.a. Philips Lighting en Universiteit Twente. Het Philips Lighting website redesign project waaraan wij hebben meegewerkt, heeft de 2015 Web Marketing Association Webaward in de categorie: B2B Standard of Excellence gewonnen.

Wij vinden het belangrijk om goed na te denken over waar en waarom bepaalde content deel uit maakt van je digitale activiteiten en gebruikerservaring. Lees bijvoorbeeld deze blogposts over het toepassen van Gestalt principes in ux designhoe je ervoor kan zorgen dat je website toegankelijk is voor alle doelgroepen (waaronder slechtzienden) of hoe je inzicht krijgt in de verwachtingen van je gebruikers.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

2018-02-24 17.02.40 vierkant meetup

Customer Experience Talks Utrecht

Customer experience Talks is een meetup over customer experience! Deze meetup vindt regelmatig plaats in de event space van GriDD, met steeds nieuwe thema’s.
Cut-The-Bullsht-Marketing

Cut The Bullsh*t Marketing

Een praktijkgericht boek om werkelijk impact te creëren door middel van marketing. Deze marketing aanpak hielp NXP klimmen van een top 20, naar de top 5 positie in de semiconductor industrie. Beste...

Waar en wanneer

  • De eerstvolgende training vindt plaats op dinsdag 11 december vanaf 13.00u in Utrecht

Deze training vindt regelmatig plaats. Soms bepalen we data in overleg met deelnemers, dus als je interesse hebt, laat dan van je horen middels het contactformulier onder ‘meer informatie’.

Om de training door te laten gaan zijn minimaal vijf deelnemers nodig. Je hoort daarom uiterlijk twee weken voor de trainingsdatum of de training doorgaat. Zo niet, dan vinden we daarvoor samen een oplossing. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

Ook kunnen we een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, vraag naar de mogelijkheden.

Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

Praktische zaken

  • De workshop duurt een dagdeel.
  • De investering is €349,- per persoon, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en wat lekkers.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!