Voor wie is deze training?

Wil je leren hoe je bepaalt welke optimalisaties je kunt uitvoeren op je website? Of wil je een beter gevoel krijgen bij de behoeften en wensen van je gebruikers? Dan ben je bij GriDD aan het juiste adres. In deze training leren we je om gedegen klant- en gebruikersonderzoek te doen. Zodat je gevalideerde verbeter en ontwerp keuzes kunt maken. Deze training is relevant voor iedereen die werkt aan het verbeteren van producten en services voor de klant, in bijvoorbeeld de Marketing, Communicatie of IT,

Meld je aan

Wat leer je in deze training?

Om tot een duidelijk beeld te komen waar de behoeftes van je gebruikers liggen, heb je een goed (gebruikers)onderzoek nodig. Maar hoe zet je zo’n onderzoek op en welke methode past het beste bij je vraag? Dat leer je in de training gebruikersonderzoek doen.

Leer welke methodes er zijn, welke methode je wanneer kiest en hoe je een goed klantonderzoek opzet. Krijg praktische tips van ervaren user researchers over de uitvoering en analyse. En krijg tijdens de training persoonlijke coaching bij jouw onderzoeksvraagstuk. Na deze training heb jij een eerste opzet van je onderzoek en weet je wat de vervolgstappen zijn.

Training gebruikersonderzoek toptaakanalyse

Resultaat

  • Je kunt zelf een gebruikersonderzoek uitvoeren met één van de aangereikte methodes
  • Je weet je waar je op moet letten bij het opzetten, uitvoeren en analyseren van een klantonderzoek
  • Je weet welke methode voor welke situatie/vraag het beste werkt
  • Je hebt tips & tricks geleerd van ervaren user researchers
  • Je hebt een eerste opzet van je onderzoek en weet je wat de vervolgstappen zijn

Programma

Dagdeel 1: Gebruikersonderzoek opzetten

In het eerste dagdeel zullen we de verschillende methoden verkennen en uitleggen. We leggen de voor- en nadelen van de verschillende methoden uit en laten we je zien hoe we gebruikersonderzoek bij GriDD aanpakken en uitvoeren. Je werkt aan je eigen casus en bedenkt welk onderzoeksmethode je wilt gaan uitwerken en gaat deze uitwerken. Na afloop van deze sessie werk je zelf verder met het opzetten van je onderzoek.

De volgende methoden worden behandeld in de training:

Kwantitatieve methoden: (Online) enquête, Toptaakanalyse, A/B test, Card sorting
Kwalitatieve methoden: User interviews, Focusgroepen, Observatie & gebruikerstest (user testing)

Dagdeel 2: Gebruikersonderzoek uitvoeren & verwerken

In het tweede dagdeel nemen we de tijd om te bespreken hoe het opstellen van het onderzoek ging en helpen we je verder op weg. Je leert hoe je de resultaten van je gebruikersonderzoek analyseert en uitwerkt tot een overzicht met verbeteringen. Daarnaast leggen we je uit hoe je inzichten het beste kan vastleggen tijdens het uitvoeren van kwalitatieve methoden. Nu kan je van start met het uitvoeren van je eigen gebruikersonderzoek!

Deel 3: Terug-kom-uurtje

Na 2 weken komen we nogmaals samen met alle deelnemers om van je te horen hoe het gebruikersonderzoek opzetten gaat en geven we je nog tips en hulp waar nodig!

Waar en wanneer

Er zijn op dit moment geen data gepland. In overleg met andere geïnteresseerden plannen we de data. Heb je interesse? Neem dan contact met ons op. 

Ontmoet onze gedreven trainers

Ervaringen

GriDD verzorgde bij ons de training Gebruikersonderzoek voor 8 collega’s. De training was een fijne balans tussen theorie en praktijk. Het was erg fijn om tijdens de training te werken vanuit een eigen case, dat maakt het nog concreter. Aan alles was te merken dat onze trainers veel kennis over het onderwerp hadden; voor elke vraag of probleem wisten zij een praktische oplossing.

Meld je direct aan
Of vraag informatie aan

Training aanvraag formulier

Gerelateerde trainingen