Training enterprise engineering: organiseer het fundament voor een optimale klantbeleving

 449,00 excl. BTW

In deze training leer je hoe je een bedrijf kunt ontwerpen gericht op het bieden van een excellente klantbeleving. Bepaal de gewenste klantbeleving en breng veranderstappen in kaart met prakische voorbeelden en methoden.

In jouw organisatie is de klant koning. Je hebt een beeld bij wat de klantbeleving moet zijn als deze in aanraking komt met jouw producten en diensten. Maar nu? Hoe zorg je ervoor dat je jouw organisatie zo inricht en ontwerpt dat het ook mogelijk is om die klantbeleving te realiseren waardoor je concurrenten voorblijft?

Veel bedrijven stellen op papier hun klanten en klantbeleving centraal, maar dragen dat niet altijd volledig uit omdat bijvoorbeeld interne processen niet op orde zijn. In deze training vol praktijkvoorbeelden gaan we in op het verkrijgen van klantinzichten, relevante business modellen, het vormen van het juiste ecosysteem van partners en het ontwerpen van informatiestromen om de klant zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

Wat leer je in deze training?

In deze training leer je hoe je een bedrijf kunt ontwerpen gericht op het bieden van een excellente klantbeleving. Deze training richt zich op de bedrijfskundige en informatiekundige aspecten: welke bedrijfsmodellen passen bij deze ambitie, welk ecosysteem van organisaties heb je nodig om de ambitie waar te kunnen maken, hoe bouw je zo’n ecosysteem op, welke informatiestromen en informatiesystemen zijn er nodig?

De training behandelt daarom ook methoden om de gewenste klantervaring vast te stellen en de benodigde veranderstappen vorm te geven.

Na afloop van de training:

  • Weet je hoe je vanuit gebruikersonderzoek de gewenste klantbeleving bepaalt
  • Kun je een ecosysteem van organisaties beschrijven om de gewenste klantbeleving te bieden
  • Kun je inzicht bieden in de informatiestromen en informatiesystemen die nodig zijn om de gewenste klantervaring te bieden
  • Ken je praktijkvoorbeelden van bedrijven die op deze manier opereren
  • Heb je handvatten om het geleerde in de praktijk te brengen

Voor wie is deze training bedoeld?

Ben of voel je je verantwoordelijk voor de groei van een bedrijf en/of het bedenken en opzetten van nieuwe proposities en businessmodellen waarbij de klant centraal staat? Dan is dit een training voor jou. De training is gericht op ondernemers, innovatiemanagers, groeimanagers, programmamanagers, veranderkundigen en mensen die binnen organisaties vernieuwing en klantgerichtheid nastreven. Dit is jouw training als je een ondernemer bent die je organisatie een stap verder wilt brengen of met de blik van een ontwerper wilt kijken naar de structuur, processen en ecosysteem om jouw klanten de gewenste ervaring te bieden. Vooral ook voor professionals in het MKB is deze training waardevol.

Trainers

Robert Slagter

Consultant

John Doe

Vacancy

Onze ervaring

GriDD heeft ruime ervaring in het begeleiden van high tech, financiële organisaties en (semi-) overheid rond klantgerichtheid, het houden van gebruikersonderzoek en het ontwerpen van noodzakelijke informatiestromen. De training Enterprise Engineering is eerder succesvol verzorgd als onderdeel van een Post-HBO opleiding en binnen het bedrijfsleven. Onze collega Robert Slagter is co-auteur van het boek Ruimte voor Mens en Organisatie – Visie en aanpak voor de digitale samenleving, dat mede aan de basis ligt van deze training.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

BlogTile-Het-belang-mensgecentreerd-procesontwerp

Het belang van mens-gecentreerd procesontwerp

Processen die onnodig ingewikkeld zijn en systemen die mensen in organisaties tot waanzin drijven… er zijn legio voorbeelden van. En dat terwijl goedlopende processen bijdragen...
Case-SLO-Uitgelicht

SLO

SLO is het nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling. De website vervult een belangrijk kanaal naar de verschillende doelgroepen en SLO zocht naar een nieuw, gebruiksvriendelijk web content mana...
Mensgericht-Procesontwerp-Workshop

Mensgericht procesontwerp workshop

In deze middag nemen we je mee door de eerste stap van procesoptimalisatie: met wie en voor wie doen we het eigenlijk? Het doel van de training is om mensen te leren om op een mensgerichte manier naar...

Waar en wanneer

De eerstvolgende trainingen vinden plaats op:

  • 14 maart 2019 in Utrecht
  • 17 oktober 2019 in Utrecht

Aanmelden kan tot 3 weken voor de start van de training. Als je wilt kijken of er toch nog een plekje is, je de training op een ander moment wilt volgen of je meer wilt weten, laat dit dan weten middels onderstaand formulier.

Deze training vindt regelmatig plaats. Andere data volgen of  zijn in overleg met deelnemers. Ook is het mogelijk om een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, dus neem vooral contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

 

Om de training door te laten gaan zijn minimaal vijf deelnemers nodig. Je hoort daarom uiterlijk twee weken voor de trainingsdatum of de training doorgaat. Zo niet, dan vinden we daarvoor samen een oplossing. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

 

Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

Praktische zaken

  • De training duurt een dag
  • De trainingsdag start om 09.30 uur en eindigt om 16.30 uur.
  • De maximale groepsgrootte is 10 personen
  • De investering is  €449,- per persoon, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en snacks.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier onder ‘meer informatie’.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!