Tool
Minimal Viable Audience Canvas
Bij het ontwikkelen van producten of diensten werk je vaak toe naar een ‘minimal viable product’: een eerste, testbare versie. Dit stelt vaak wel het product of de dienst centraal. Je kan het ook omdraaien en denken vanuit je ‘minimal viable audience’. Met behulp van het Minimal Viable Audience Canvas neem je het perspectief van de klant als uitgangspunt. Hiermee zijn klanten betrokken en is het product gegarandeerd waardevol voor ze.

Hoe gebruik je dit visuele canvas?
Via de stappen van het canvas ga je een co-creatie aan die klanten betrokken laat voelen bij de producten. Door de juiste klant-interactie op de juiste momenten bouw je een waardevolle relatie op die terug te zien is in het uiteindelijke product.
Wat kan je met dit canvas?
- Outside in denken, in plaats van inside out
- De klant geeft sturing aan welke features je ontwikkelt voor je dienst
- Verbinding krijgen met potentiële klanten
- Geen mismatch, goede focus, minder effort om het naar de markt te brengen en sterker te kunnen lanceren.
Vraag dit canvas aan
Zin om met dit canvas aan de slag te gaan? Vul je e-mail adres in en wij sturen hem naar je op!
Gedacht vanuit je doelgroep een ijzersterk product ontwerpen?
Wil je support om met dit canvas aan de slag te gaan? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek met Nicky. Zij is onze canvas-goeroe en is altijd enthousiast om je op weg te helpen hoe je deze tool kan gebruiken!
Wellicht is dit ook handig voor je?
Onze academy biedt je veel verschillende tools en trainingen die je helpen om je klantervaring te verbeteren. Browse verder, of lees een case of blog als inspiratie.