Tool
Persona Canvas
Een persona is een fictief personage die iemand uit je (potentiële) doelgroep representeert. Met behulp van het persona canvas breng je de behoeften en doelen van je klanten of gebruikers in kaart. Het persona stelt je in staat om in je organisatie makkelijker te kunnen communiceren over deze behoeften tijdens het vormgeven van goede customer experiences.

Hoe gebruik je dit visuele canvas?
Het Persona Canvas biedt een manier om de behoeften van je doelgroep communiceerbaar te maken. Het is ook een goede manier om resultaten van klanten- en gebruikersonderzoek inzichtelijk te maken. Met behulp van het Persona Canvas krijg je inzicht in de belevingswereld, interesses en frustraties van je klanten.
Wat kan je met dit canvas?
- Helpt met het kaderen van customer experience design vragen
- Helpt mensen in de organisatie om zich een gezamenlijk beeld te vormen van wat je klanten of gebruikers nodig hebben
- Zorgt voor focus
- Geeft een extern perspectief om discussies over klantbehoeften te kunnen kaderen
- Wordt gebruikt om customer experience of digitaal ontwerp te evalueren
- Helpt bij het maken van afwegingen rondom het ontwerpen van producten of diensten
Vraag dit canvas aan
Zin om met dit canvas aan de slag te gaan? Vul je e-mail adres in en wij sturen hem naar je op!
Wil je ook jouw klant beter leren kennen?
Wil je support om met dit canvas aan de slag te gaan? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek met Nicky. Zij is onze canvas-goeroe en is altijd enthousiast om je op weg te helpen hoe je deze tool kan gebruiken!
Wellicht is dit ook handig voor je?
Onze academy biedt je veel verschillende tools en trainingen die je helpen om je klantervaring te verbeteren. Browse verder, of lees een case of blog als inspiratie.