Digital Maturity Scan

Met de Digital Maturity Scan meet je de digitale volwassenheid van je organisatie. Wanneer je als bedrijf bezig bent om te digitaliseren, of er plannen liggen dit te starten, is het fijn wanneer je de thermometer in je organisatie kan steken. Zijn we als bedrijf goed op weg? En op welke aspecten zien we verbeter kansen? Deze scan geeft je inzicht in waar je organisatie staat en ook waar afdelingen of teams staan ten opzichte van elkaar.

Categorie: Tag:
Tool

Digital Maturity Scan

Met de Digital Maturity Scan meet je de digitale volwassenheid van je organisatie. Wanneer je als bedrijf bezig bent om te digitaliseren, of er plannen liggen dit te starten, is het fijn wanneer je de thermometer in je organisatie kan steken. Zijn we als bedrijf goed op weg? En op welke aspecten zien we verbeter kansen? Deze scan geeft je inzicht in waar je organisatie staat en ook waar afdelingen of teams staan ten opzichte van elkaar.

Drie elementen van digital maturity

Hoe werkt het?

Onze digital maturity scan is een vragenlijst die je verstuurt aan alle medewerkers van je organisatie. Hierin meet je de perceptie van jouw medewerkers over hun eigen digitale volwassenheid, die van collega’s en de organisatie. Wij doen een grondige data-analyse en leveren je een overzichtelijk rapport.

Wat krijg je?

  • Een overzichtelijke PDF rapportage van jouw organisatie mèt interactieve Excel
  • Uitdraaien per dwarsdoorsnede (bijv. afdelingen)
  • Een management summary

Hoe ziet de scan eruit?

De scan stelt vragen over de volgende drie aspecten:

  • digitale producten & diensten
  • digitale capabilities, vaardigheden & kennis
  • digitale volwassenheid van de organisatie

De scan heeft een gelaagd karakter. Eerst reageren deelnemers op 3 stellingen waardoor je gelijk inzicht heb in de belangrijkste aspecten van digital maturity. Het vervolg van de vragen meet de volwassenheid tot in meer detail. Zo is de drempel voor medewerkers erg laag om deel te nemen en de stap erg klein om de uitgebreidere scan in te vullen.

Wat levert het je op?

  • Maakt een gevoel of assumptie in cijfers inzichtelijk en dus beter bespreekbaar
  • Geeft je aanknopingspunten om op specifieke aspecten in te zetten
  • Helpt je de eerste stappen te zetten richting een meer digitaal vaardige organisatie

Kenmerkend aan onze digital maturity scan

Meet 3 belangrijkste aspecten van digital maturity

De scan meet op de volgende drie niveaus: 1) digitale producten & diensten, 2) digitale capabilities, vaardigheden & kennis 3) digitale volwassenheid van de organisatie.

Het gelaagde karakter vergroot respons

Zo is de drempel voor medewerkers erg laag om deel te nemen en de stap erg klein om de uitgebreidere scan in te vullen.

Inzichtelijke dwarsdoorsnedes van je organisatie

Het geeft je inzicht in waar verschillende afdelingen of locaties staan in hun digitale volwassenheid.

Mogelijkheid om periodiek inzicht te geven

Zet deze scan in om de digitale groei van je organisatie over tijd te volgen. En steeds weer nieuwe inzichten voor verbetering te vinden.

Verken de mogelijkheden

Wil je weten wat er mogelijk is voor jouw organisatie? Laat hier dan een bericht achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

    Contactpersoon

    Mark Geljon

    Founding partner & principal consultant

    Mark Geljon is founding partner van GriDD en heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van Customer Experience. Hij wordt gedreven door het leggen van verbindingen tussen directie en werkvloer en tussen informatie en mens. Mark krijgt energie van het oplossen van de complexe vraagstukken die komen kijken bij het écht klantgericht maken van organisaties.

    Wellicht is dit ook handig voor je?

    Onze academy biedt je veel verschillende tools en trainingen die je helpen om je klantervaring te verbeteren. Browse verder, of lees een case of blog als inspiratie.

    Persona canvas

    Persona Canvas

    Met behulp van het persona canvas breng je de behoeften en doelen van de gebruikers in kaart, zodat je feilloos op de behoeftes van je klanten kan inspelen.  
    Picture 1

    Training Co-creatie met je klanten

    Als je de klant centraal stelt, wat is er dan mooier dan om ideeën voor nieuwe producten of diensten te ontwikkelen in co-creatie met je klant? Wanneer er op basis van een kans of uitdaging in de cust...