Contentcreatie summer school

 500,00 excl. BTW

Wil jij deze zomer een stap maken in de effectiviteit van de content van jouw online marketing? Dat kan! In drie zomermiddagen stel je een strategie op, maak je een verhaallijn en creëer je content. Leer, ontdek, raak geïnspireerd en ga actief aan de slag in onze content summer school.

Wat leer je in deze training?

Hoe maak je relevante en interessante content voor je doelgroep? In deze summer school editie van content training gaan we praktisch aan de slag met de creatie van content die mensen raakt en waarmee je doelen bereikt. Je gaat aan de slag met je eigen case waarvoor jij online content marketing in wilt zetten.

Contentcreatie Summer school GriDD

Na afloop van de training:

  • Ben je in staat doelen van je organisatie en wensen van je klanten te vertalen naar eisen waaraan goede content moet voldoen
  • Pas je storytelling methodieken toe om een verhaal duidelijk te maken
  • Weet je hoe je een verhaal met verschillende soorten content effectief kunt brengen
  • Kun je een populaire soort content maken: een laagdrempelig, maar professioneel uitziende vlog

Programma Contentcreatie Summer School

De training bestaat uit drie dagdelen waarin we steeds andere aspecten van de creatie van effectieve content belichten.

Deel 1 – Bepaal je content strategie
Wat wil je bereiken met je content en voor wie maak je het? De eerste dag gaan we in op wat voor jouw organisatie effectieve content betekent en waar je rekening mee moet houden bij content creatie. Leer hoe je doelen van je organisatie en wensen van je klanten vertaald naar eisen waaraan goede content moet voldoen

  • Breng in kaart wie je doelgroep is en waar zij enthousiast van worden en waartoe je jouw doelgroep wilt bewegen met het delen van jouw content
  • Weet hoe je gebruik maakt van een passende tone-of voice
  • Raak geïnspireerd door goede voorbeelden van content marketing
  • Ontdek wat content effectief maakt (KPI’s) en hoe je content beter vindbaar maakt

Deel 2 – Gebruik storytelling methodieken voor content succes
Als je content wilt maken die zowel informatie goed overbrengt ook mensen raakt, dan is het van groot belang om jouw content te zien als een verhaal. Leer hoe je jouw case uitwerkt tot een goed verhaal en hoe je dit verhaal op verschillende manieren kunt brengen.

  • Leer een goede verhaallijn neer te zetten: zowel informatief als gericht op het wekken van interesse
  • Weet welke soorten content effectief kunnen zijn voor jouw verhaal
  • Ontdek hoe je content kunt hergebruiken om je verhaal op verschillende manieren te vertellen.

Deel 3 – Maak content zelf: creëer een vlog
Natuurlijk moet je die content maken die volgens jouw strategie het meest relevant is. In deze training willen we echter ook een soort content in het zonnetje zetten: het vlog.

Hoewel veel mensen nog steeds veel energie steken in blogs of whitepapers met foto’s (en daar niks mis mee is!), geven veel online kanalen voorrang aan video en is persoonlijke communicatie momenteel echt een trend. Vlogs winnen daarom terrein, maar zijn een vorm van content die mensen lastig of eng vinden of waarvan gedacht wordt dat het moeilijk is om professioneel te maken. Wij helpen je op weg!

  • Leer op laagdrempelige manier videocontent maken (en dat je bij vlogs niet persé zelf in beeld hoeft te zijn)
  • Weet hoe je een vlog met eigen middelen maakt (met een smartphone en eventueel een montage app)
  • Geef vlogs een professionele uitstraling zónder dat daarvoor externen hoeven worden betrokken.

Voor wie is deze training bedoeld?

Wil jij slimmer zijn in het maken van content die mensen raakt en doelen bereikt en de zomer gebruiken om daar een stap in te maken? Dan is dit een training voor jou. Deze summer school is een informele manier om aan de slag te gaan met content marketing en is dus heel erg geschikt voor (beginnende) content managers, web redacteuren, communicatie en marketing medewerkers die verantwoordelijk zijn voor content strategie en creatie.

Trainers

Bram de Jongh

Consultant

Mark Geljon

Managing partner

Nicky Meijer

Consultant

Jeroen Grit

Managing partner

Onze ervaring

De inhoudelijke methode die we hanteren is in de afgelopen 10 jaar uitgewerkt tot een praktisch toepasbaar kennis, met bijbehorende tools (canvas en mobiele app). De trainers hebben ruime ervaring in het trainen van inhoudelijke professionals, executives en start-ups . De training is ontwikkeld door een van de schrijvers van het populaire boek Cut the Bullsh*it Marketing.

Bovendien worden onze trainingen op de populaire opleidingensite Springest.nl positief beoordeeld. Lees de reviews en oordeel zelf!

Ontdek meer rondom dit onderwerp

BlogTile-Impactful-presentations

Impactful presentations – een infographic

Sta je binnenkort op een podium, spreek je op een seminar of wil je je invloed benutten binnen je organisatie? Met andere woorden: wil jij impactful presentations maken?...
Case-UniversiteitTwente-UitgelichteImage-01

Kennispark Twente

GriDD visualiseert voor Kennispark Twente complexe proposities en netwerken. Om inzichtelijk te maken welke verschillende Kennisparkdiensten relevant zijn voor welke doelgroepen, heeft GriDD aan de ha...
Bizz-Story-App

Bizz Story app

Heb jij een goed verhaal om te delen, maar geen idee hoe je het moet vertellen? Gebruik dan onze mobiele app Bizz Story! Gebaseerd op het doel van je verhaal, het type verhaal of de karakteristieke...

Waar en wanneer

De eerst volgende training vindt plaats in juli en augustus op ons kantoor in Utrecht:

  • vrijdag 13 juli (Deel 1: Bepaal je content strategie)
  • vrijdag 27 juli (Deel 2 – Gebruik storytelling methodieken voor content succes)
  • vrijdag 10 augustus (Deel 3- Maak content zelf: creëer een vlog)

Deze training is echt een buitenkansje voor een kleine prijs en wordt niet vaak aangeboden, dus grijp je kans. Mocht je niet kunnen deze zomer maar toch meer willen weten over het onderwerp, laat dan een bericht achter onder ‘meer informatie’. Wellicht kunnen we je op een andere wijze op weg helpen!

Om de training door te laten gaan zijn minimaal vijf deelnemers nodig. Je hoort daarom uiterlijk twee weken voor de trainingsdatum of de training doorgaat. Zo niet, dan vinden we daarvoor samen een oplossing. De voertaal van de training is Nederlands, tenzij er een Engelstalige deelnemer is en dan zal de training in het Engels gegeven worden.

Ook kunnen we een training inhouse bij jouw organisatie te organiseren, vraag naar de mogelijkheden.

Onze trainingen vinden plaats in Utrecht of Enschede. Beide locaties zijn goed bereikbaar met de auto en het openbaar vervoer.

Praktische zaken

  • In onze visie heeft een training de meeste waarde als je met ‘echte’ inhoud aan de slag kunt gaan. Daarom is het voor de training van belang een eigen case te kiezen waarmee je aan de slag wilt gaan.
  • Dit praktische karakter zorgt ervoor dat je in de trainingssessies veel doet, maar om zoveel mogelijk uit de training te halen is het verstandig om er rekening mee houden dat je na de sessies nog wat huiswerk hebt
  • De training bestaat uit drie middagsessies in de zomermaanden juli en augustus
  • De sessies starten om 13.00 uur en eindigt om 17.00 uur
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname
  • De investering is €500 in totaal, exclusief BTW en inclusief koffie, thee en een lekkere snacks

Meer informatie

Heb je  vragen of opmerkingen over deze training? Aarzel dan niet om contact op te nemen middels het contactformulier.

Wij staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden en denken graag met je mee!