0

Winkelmand

De zomer met haar lange avonden en een binnen- of buitenlandse vakantie, is een heerlijke tijd om weer eens lekker boeken te lezen. Inspiratie nodig voor mooie titels? Lees hieronder de boekenlijst van onze GriDD-ers.

Leaders eat last door Simon Sinek
‘Leaders eat last’ is het langverwachte vervolg op de wereldwijde bestseller van Simon Sinek’s ‘Start with why’. We hebben allemaal geleerd hoe belangrijk het ‘waarom’ van een organisatie is.
In Sinek’s nieuwe boek staat de vraag centraal hoe je mensen binnen dit ‘waarom’ aan boord houdt en hoe je een groot leider wordt.

Creativity Inc. door Ed Catmull en Amy Wallace
Dit is een boek voor managers die hun werknemers naar nieuwe hoogten willen brengen. Een handleiding voor iedereen die streeft naar originaliteit. Het is een boek over het creëren van een creatieve cultuur, aangevuld met gemakkelijk te lezen verhalen.

The Innovators door Walter Isaacson
Hierin wordt je meegenomen in de verhalen van de vernieuwers van het digitale tijdperk: hoe pioniers, hackers, uitvinders en ondernemers hun creativiteit inzetten, hoe ze samenwerken en hoe hun creativiteit in een team nog sterker tot uitdrukking komt. Dit lijkt ons een leuk en gemakkelijk te lezen boek!

Talk like TED door Carmine Gallo Heb je altijd de sprekers van TED talks bewondert om hun manier van presenteren? Dit kun je leren! De auteur heeft honderden TED Talks geanalyseerd en zowel populaire sprekers als experts op gebied van psychologie, communicatie en neurowetenschap geïnterviewd om achter de kneepjes van het vak te komen. In dit boek deelt ze negen geheimen achter de TED Talks en geeft ze praktische tips. Zeker waardevol om te lezen!

Ruimte voor mens en organisatie door Peter Beijer, Danny Greefhorst, Rob Kruijk, Martijn Sasse en Robert Slagter.
We leven in een digitale wereld waarin de hoeveelheid informatie explosief groeit en waarin nieuwe technologieën aan de orde van de dag zijn. Dit roept fundamentele vragen op. De auteurs helpen vanuit een mensgericht perspectief individuen en organisaties hun positie in de digitale ruimte te bepalen. Vragen? Onze eigen GriDD’er Robert is een van de auteurs!

Drawing is magic door John Hendrix
Niet alleen te om lezen: dit boek is bedoeld om gebruikt te worden! ‘Tekenen is Magic’ is gevuld met creatieve tekenoefeningen die eenvoudig, inspirerend, origineel en leuk zijn. Zodra je over het drempelgevoel bent dat ‘je niet mag schrijven in een boek’, is dit een geweldige kans om jouw creatief denken en je visuele vaardigheden te stimuleren en te ontwikkelen!

344 questions door Stefan G. Butcher
Dit boek stelt jou allerlei vragen om na te denken over van alles en niets. Het is zo waardevol als je het zelf maakt: zonder jouw antwoorden is het gewoon een boek vol vragen. Met dit boek kun je een hoop te weten komen over jezelf!

Value Proposition Design door Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Patricia Papadakos, Gregory Bernarda & Alan Smith.
Als je het vorige boek ‘Business Model Generation’ met plezier gelezen hebt dan is dit een prima boek om op je lijstje te zetten, als aanvulling op en integratie met het ‘Business Model Canvas’. Dit boek helpt je de patronen van waardecreatie te begrijpen, voorkomt tijdverspilling en begeleidt je bij het ontwerpen en testen van producten en diensten.

Copy Copy Copy door Mark Earls
De ondertitel van dit boek komt neer op “Marketing slimmer inzetten door het gebruik van andermans ideeën”. De auteur wijst de lezer erop niet opnieuw het wiel uit te gaan vinden om te zoeken naar nieuwe en briljante oplossingen voor marketingproblemen. Kopieer iets dat eerder heeft gewerkt, is zijn uitgangspunt. Het boek geeft meer dan 50 strategieën die je kunt gebruiken om ideeën te kopiëren, of te lenen als basis voor jouw eigen ideeën.

Een flinke lijst, maar zo weten we zeker dat er voor ieder wat wils is. Voor meer inspiratie over wat te lezen, kun je onze Goodreads boekenpagina bezoeken.

Wij wensen je een mooie zomer!